به گزارش ایرنا ، ساعت 10 صبح جمعه 31 شهریور، در حالی که راننده کامیون و راننده بیل مکانیکی در محل دپوی فیلتر کیک کارخانه فرآوری مواد معدنی ایران در 2 کیلومتری شهر دندی بودند، آوار خمیری شکل پسماندهای این واحد معدنی بر سر آنان خراب شد که راننده بیل مکانیکی فرار کرد و جان خود را نجات داد اما راننده کامیون همراه خودروی خود زیر آوار ماند و مدفون شد.
از همان زمان نیروهای امدادی هلال احمر و خودروهای سنگین راه سازی برای آوار برداری و یافتن جنازه مرد 30 ساله، عازم محل حادثه شدند.
چهار روز تمام سپری شده است و هنوز خبری از جنازه مرد راننده کامیون نیست، این آخرین اطلاعاتی است که مسئول روابط عمومی شرکت فرآوری مواد معدنی ایران داد و گفت: با هر آوار برداری پسماندهای مواد معدنی که به شکل خمیر هستند، به سرعت جای آوار قبلی را پر می کنند.
کریم حری اضافه کرد: همین موضوع موجب کند شدن روند آوار برداری و سختی دستیابی به جنازه مرد راننده شده است.
وی افزود: بناست امروز مانعی در برابر فیلترکیک های موجود در بالا دست محل آوار ایجاد کنند تا به مانع از ریز خمیرهای جدید شود.
حری اظهار کرد: تاکنون نزدیک به یک میلیون تن آوار برداری شده اما هنوز خبری از جنازه مرد راننده به دست نیامده است.
مسئول روابط عمومی شرکت فرآوری مواد معدنی ایران خاطرنشان کرد: با ایجاد مانع جریان آوار برداری سرعت بیشتری می گیرد و امید می رود بتوان امروز به محل دفن مرد راننده کامیون دست یافت.
وی تاکید کرد: محیط اسیدی پسماندها گرفته شده است و خطری از بابت نابود شدن جنازه در محیط اسیدی فیلتر کیک ها، متوجه آن نیست.
حری یادآورشد: می توان گفت که آور برداری به محل آغاز ریزش رسیده و امید ها برای یافتن جنازه افزایش یافته است.
این واحد فرآوری در 2 کیلومتری شهر دندی قرار دارد ، شهر دندی از توابع شهرستان ماهنشان در 100 کیلومتری غرب زنجان واقع شده است.
فیلترکیک ها ارزش فرآوری مجدد دارند و به طور معمول واحدهای معدنی پس از مدتی برای استحصال مواد معدنی باقی مانده در پسماندها اقدام به فرآوری مجدد آنها می کنند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.