به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در همایش روز خانواده، فرصت ها و چالش ها در استان افزود: امروز شتاب زندگی ماشینی فاصله ها را بیش از گذشته افزایش داده و در این میان نبود مهارت حل مساله به بروز جدایی میان زوجین که مدت کوتاهی از ازدواج آنها گذشته، منجر می شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از جدایی های زوجین، به دلیل نبود مهارت حل مساله رخ می دهد و این در حالی است که تفاهم به معنای پذیرش بی چون و چرا صحبت های طرف مقابل نیست، بلکه به معنای فهم واقع بینانه زبان یکدیگر است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: اسلام طلاق را عملی ناپسند و مغبوض حلال خداوند می داند و این در حالی است که زن و مرد هر 2 انسانهایی با عواطف و تمایلات خاص به شمار می روند و از این رو باید به صورت متقابل یکدیگر را درک کنند.
وی خاطر نشان کرد: در مشکلات زناشویی، زنان خیلی بیش از مردان آسیب می بینند و در این میان آموزش مهارت های زندگی می تواند بسیاری از مسایئل بوجود آمده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان دراین همایش ادامه داد: با وجود آمارهای نگران کننده طلاق در سطح کشور، این استان با حفظ سنت ها آمار بالایی در طلاق ندارد.
مسیح الله سلطانی افزود: فقدان مهارت های زندگی فردی و اجتماعی از مهم ترین عوامل طلاق به شمار می رود و در این میان آموزش های پیش از ازدواج با رویکرد علمی و کارشناسانه اثر گذاری بهتر را به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت با طرح تقسیم کار ملی به موضوع طلاق ورود پیدا کرده و هم اکنون 10 دستگاه در سطح ملی و هشت دستگاه اجرایی در سطح استان، 20 برنامه را با موضوع طلاق و آموزش به خانواده ها در دستور کار خود قرار داده اند.
به گفته این مسئول، یک سوم از سالمندان استان زنجان تحت حمایت هیچ نهاد و یا ارگانی نیستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.