حجت‌الاسلام مهدی احمدوند رروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متولیان و دلسوزان جامعه اسلامی سعی بر تقویت بنیان خانواده ها دارند زیرا در دین اسلام بر تشکیل و تحکیم خانواده تاکید فراوان شده است .
وی ادامه داد: براین اساس دین اسلام امر ازدواج و تشکیل خانواده را برابر با تکمیل نصف دین شمرده شده است و پیامبر اسلام (ص ) طلاق را به‌عنوان منفورترین حلال الهی دانسته است.
وی افزود: محبوبترین بناها در اسلام پیمان مقدس ازدواج است و منفورترین چیز نزد پروردگار، خانه ای است که با طلاق و جدایی از هم فرو پاشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس گفت: موضوع طلاق با توجه به آماری که در فردیس به خود اختصاص داده است، مهم‌ترین آسیب این شهرستان به شمار می‌رود.
احمدوند با اشاره به مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی فردیس از جمله بیکاری ، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و... گفت: اداره تبلیغات اسلامی به منظور حفظ بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق ، کارگاه های آموزشی طلاق را برگزار می کند.
وی بیان کرد که برگزاری این کارگاه ها راه حل مهمی برای ابقای ارزش های خانواده محسوب می شود .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس اظهار کرد: دراین کارگاه ها آموزش مهارت های زندگی قبل ،حین و بعد از ازدواج ارائه می شود که تاثیر مهمی در کاهش آمار طلاق از هم گسیختگی خانواده خواهد گذاشت .
وی افزود: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی فردیس راه اندازی اتاق فکر به دبیری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در دستور کار قرارگرفته است و قرار است برای شناسایی معضلات مهم و راهکار فرهنگ‌سازی، پیشگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی گزارشی به شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ارائه شود.
احمدوند گفت: ترویج زندگی مجردی توطئه استکبار برای جوانان است و این اجتماع اگر بدون ضابطه و قانون باشد اصلا امکان‌پذیر نیست چرا که حق و حقوق انسان‌ها رعایت نمی‌شود و هرج و مرج به وجود می‌آید.
شهرستان 600 هزار نفری فردیس یکی از مناطق محروم به لحاظ امکانات فرهنگی و زیربنایی است که کثرت مهاجرت ها بر آسیب های اجتماعی این منطقه افزوده است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.