ایرج دست روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هرگونه عملیاتی همچون دیوارکشی، ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حریم قانونی جاده ها و شعاع 100 متری پس از آن، بر اساس قانون ایمنی جاده ها بدون اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ممنوع است.
وی به تخریب تجاوز به حریم جاده ها از سوی واحد حقوقی این اداره کل طی هفته گذشته اشاره کرد و یادآورشد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و دریافت مجوز اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حریم قانونی راه و شعاع 100 متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی جاده ها، راه آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تاسیسات و ساختمان های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهد کرد.
دست نشان ادامه داد: رعایت حریم قانونی جاده ها در همه جاده های اصلی، فرعی و روستایی الزامی است.
وی تاکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده های استان زنجان موجب متوقف شدن پروژه های راهسازی، بروز سوانح جاده ای و ایجاد محدودیت در فعالیت های توسعه و تعریض مسیرها شده و پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی در مسیرها را به دنبال دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: افرادی که متقاضی ساخت و ساز در حاشیه جاده های این استان هستند باید به این اداره کل مراجعه و از قوانین و مقررات مربوط به دریافت مجوز کتبی در این زمینه اطلاع یافته و نسبت به اخذ مجوز قانونی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو 840 راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.