به گزارش ایرنا ، ایرج دست نشان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد ترددهای انجام شده در جاده های زنجان در 31 مقطع از مسیرهای ارتباطی این استان بصورت 62 مسیر رفت و برگشت ثبت شده است.
وی یادآور شد: طی تیر ماه امسال تعداد تردد در جاده های کشور حدود 539 میلیون مورد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 14 کشوری را دارد.
به گفته ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ، بیشترین ترددها به ترتیب در آزادراه زنجان – قزوین خروجی این استان ، با 578 هزار و 309 و مسیر ابهر- خرمدره با بیش از 381 تردد بود.
دست نشان ، کمترین تردد های ثبت شده را در جاده گرماب – زرین رود بیش از 20 هزار تردد بیان کرد.
به گفته این مسئول ، 21 درصد با بیش از 2 میلیون و 627 هزار تردد خودروهای سنگین بوده و استان زنجان رتبه هفتم تردد این خودروها را دارد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان ، میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در مسیرهای این استان را در تیر امسال 274 وسیله نقلیه در هر ساعت برشمرد و گفت:میانگین کشوری این نرخ در این مدت 369 وسیله نقلیه است.
دست نشان ادامه داد: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل مسیرهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 58 وسیله نقلیه سنگین در ساعت ثبت شده که میانگین کشوری این نرخ 51 وسیله نقلیه سنگین بود و این استان رتبه 11 را در کشور دارد.
وی ، بیشترین ترافیک روزانه جاده های استان زنجان را جمعه 29 تیر اعلام کرد و افزود: در این روز 622 هزار تردد ثبت شد و کمترین تردد نیز در سوم تیر با حدود 282 هزار تردد بود.
به گزارش ایرنا ، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.