رحیم حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارشیا نجفی نیا و پوریا غفار اوغلی، ورزشکاران زنجانی شرکت کننده در این اردو هستند.
وی اظهار کرد: این اردو حدود سه هفته قبل در تهران آغاز شده است و تا زمان اعزام به المپیک نوجوانان که آذر امسال ادامه خواهد داشت زیر نظر مربی تیم ملی آموزش دیده و تمرین خواهند کرد.
حسنی با بیان اینکه در این اردو 2 سوارکار زنجانی و سه سوارکار از سایراستان های حضور دارند افزود: از میان این سوارکاران یک نفر انتخاب و به این رقابت ها اعزام خواهد شد که شانس ارشیا نجفی نیا از میان چهار ورزشکار دیگر بیشتر است.
وی تصریح کرد: ورزش سوارکاری زنجان در سطح کشور رتبه 11 را به خود اختصاص داده است و برای ارتقا این جایگاه تلاش وافر می شود.
حسنی به تعداد اسب های سوارکاری در زنجان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر نزدیک به 400 راس اسب از نژادهای مختلف ازجمله کرد، ترکمن، عرب، آلمانی، پونی (اسبچه خزر) در این باشگاه ها نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 140 اسب ترکمن به منظور اصلاح نژاد در باشگاه الهام خرمدره و در شهرستان های خدابنده و سلطانیه نیز به ترتیب 60 و 150 راس اسب کورسی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، نزدیک 200 ورزشکار شامل 70 نفر زن و مابقی مرد به صورت رسمی و بیمه شده در این رشته ورزشی زنجان فعال هستند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.