هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم نوعدوست این استان در پنج‌ماهه ابتدایی امسال بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که صدقات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه در همان محل و برای رفع مشکلات خانواده‌های تحت حمایت آن منطقه هزینه می‌شود.
وی یادآوری کرد: از مجموع 144هزار صندوق صدقات موجود در استان زنجان نزدیک به 137هزار خانوار زنجانی مشترک صندوق صدقه منازل و اصناف کمیته امداد هستند و با پرداخت صدقات خود به این نهاد بخش بزرگی از مشکلات جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان را برطرف می‌کنند.
صفری افزود: 42 درصد از خانوارهای استان زنجان مشترک صندوق صدقه کمیته امداد هستند و تلاش می شود، با فعالیت اثربخش در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف اعتماد مردم به کارکردهای کمیته امداد در بخش‌های مختلف در حوزه فقرزدایی را ارتقاء و ضریب نفوذ صندوق‌های صدقات این نهاد در بین خانوارهای زنجانی را افزایش داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: بیش از هفت هزار و 100 صندوق صدقه نیز در معابر و اماکن استان زنجان وجود دارد و بر این اساس برنامه‌ریزی‌شده صندوق‌های صدقه موجود در معابر و اماکن استان زنجان تا پایان مهرماه امسال متناسب با مبلمان شهری در مناطق مختلف استان ساماندهی، رنگ‌آمیزی و ایمن‌سازی شود.
وی از برنامه‌ریزی برای توسعه جمع‌آوری صدقات مردم استان زنجان به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: مردم استان زنجان می‌توانند با شماره‌گیری #024*8877* از طریق تلفن همراه صدقات خود را به‌منظور کمک به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت کنند.
صفری افزود: مردم استان زنجان همچنین می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره 8877 کمک‌های نقدی خود را در سرفصل‌های مختلف ازجمله صدقه، زکات، مسکن نیازمندان، نذورات، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، طرح‌های اکرام ایتام، محسنین و جهیزیه پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمینه درخواست صندوق صدقه از طریق الکترونیکی نیز در استان زنجان فراهم شده و خیران زنجانی با ارسال عدد 2 به سامانه پیامکی 3000333324 و یا از طریق سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir می توانند مشترک طرح صدقات این نهاد شوند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.