به گزارش خبرآنلاین؛ جواد رحمتی در جلسه هم اندیشی اولویت‌های عمرانی شهر زنجان، با تاکید بر استفاده از نظرات کارشناسی افراد دارای تجربه در تصمیم گیری ها، افزود:

این مقام مسئول هنر شورای اسلامی شهرها را تعریف منابع مالی جدید برای شهرداری ها عنوان کرد و یادآور شد: سهم بودجه ای شهرداری زنجان نسبت به بسیاری از شهرهای همتراز به خوبی رشد نکرده و باید با تعریف منابع مالی جدید نسبت به تقویت مالی مدیریت شهری زنجان اقدام کرد.

وی اجرای پروژه های مشارکتی در شهرداری زنجان را یکی از اقدامات مهم سال های اخیر برشمرد و تاکید کرد: با تعریف این پروژه ها عملا شهرداری زنجان سهم مشارکت خود را در ابتدا پرداخت می کند و در پایان پروژه نیز سود خود را به صورت نقدی دریافت خواهد کرد که در گردش مالی آن بسیار موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به طرح منتخب پروژه سبزه میدان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح طی فرایندی با برگزاری مسابقه میان گروه های متخصص و برتر کشور توسط هیئت داوران انتخاب شده به اعتقاد کارشناسان و هیئت داوران یکی از بهترین طرح های موفق شهرسازی کشور محسوب می شود.

این مقام مسئول افزود: بر اساس رویکرد و سیاست تعریف شده، کاهش مداخلات مستقیم در پروژه و حضور بخش خصوصی در فازهای بعدی پروژه در کنار ورود به بدنه طرح در غالب رعایت قوانین و مقررات پیش بینی شده است.

وی به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص پروژه سبزه میدان اشاره و خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته مطابق با تکلیف طرح تفصیلی شهر زنجان، شهرداران سابق نسبت به انجام تملکات در پروژه اقدام کردند و در آذر ماه 92 بیش از 60 تا 70 درصد تملکات پروژه انجام شده بود.

رحمتی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان هم اکنون به صورت پیمانکاری در دستور اجرا برای فاز نخست قرار دارد، افزود: فاز نخست این پروژه به صورت پیمانکاری طی فراخوانی، توسط شرکت منتخب به صورت 80 درصد غیرنقدی و 20 درصد نقدی انجام می شود.

معاون استاندار زنجان، پروژه سبزه میدان را یک میدان شهری برای تعاملات اجتماعی عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه در ابتدای کار تلاش شد پروژه به صورت سرمایه گذاری تعریف شود، ولی به دلیل عدم سودآوری بالا در این پروژه، ورود سرمایه گذاران توجیه لازم را نداشت، از اینرو تصمیم گرفته شد رویکرد اجرایی آن در فاز نخست به سمت پیمانکاری باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738831
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.