ابوالفضل طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسم بازنمایی واقعه غدیر خم در زنجان که طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه و به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت انجام شد مردم متدین و انقلابی این استان در محل مراسم حضور یافتند که حدود 60 درصد آنان خواهران و مابقی نیز برادران بودند.
وی با بیان اینکه حضور جمعیت مشتاق و علاقه مند در محل بازنمایی واقعه غدیر، انگیزه های هنرمندان و برگزار کنندگان مراسم را دو چندان کرده بود، اظهار کرد: با توجه به زمینه و بستر فراهم شده از سوی دست اندرکاران، نسبت جمعیت استقبال کننده در مقایسه با سال های قبل، بیشتر و چشمگیر بود.
طهماسبی افزود: 500 هنرمند و هنرور در بازنمایی واقعه غدیرخم در زنجان نقش داشتند و از وجود 15 نفر شتر، پنج راس اسب و 2 راس الاغ نیز در این مراسم که به شکل هنرمندانه ای به مرحله اجرا درآمد استفاده شد.
وی تصریح کرد: تشریح و تبیین فلسفه و جایگاه غدیر و ولایت و بازگویی جامع و کامل خطبه غدیر هدف اصلی از بازنمایی و بازشناسی این واقعه بود که به حتم در انتقال فرهنگ ولایت پذیری و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با این خطبه، موثر و سازنده است.
به گزارش ایرنا، مراسم بازنمایی به مدت سه روز (ساعت 18 روز پنجشنبه، 10:30 و 18 روز جمعه و 18 روز شنبه) در کوی فرهنگ (علی آباد) - جنب جمعه بازار شهر زنجان و در جوار آن نیز نمایشگاهی تحت عنوان 'غدیر' به تعداد 10 غرفه برپا شد.
امسال بازنمایی واقعه غدیر در شهرهای زنجان و خرمدره و پارسال نیز در شهر خدابنده برگزار شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.