نریمان مصطفایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بسته های تشویقی، اعطای تسهیلات لازم به انبوه سازان است که خوشبختانه در این ارتباط بانک مرکزی 10 هزار میلیارد ریال با سود هشت درصد را به بانک مسکن اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: بسته تشویقی دیگر مربوط به آن است که سالانه باید 300 هزار فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت شود که مبالغ نظر گرفته شده در کلانشهرها 50 میلیون تومان، مراکز استانها 40 میلیون تومان و شهرهای زیر 200 هزار نفر 30 میلیون تومان است.
مصطفایی ابراز کرد: بر این اساس امسال بانک مسکن در بحث بازآفرینی کار ویژه ای را انجام خواهد داد.
مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهر سازی ادامه داد: بسته های تشویقی نیز برای دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری که حتی می تواند هزینه های نظام مهندسی را کاهش داد، اجرا می شود.
وی بیان کرد: کارمزد تسهیلات بسته های تشویقی بین هشت تا 11 درصد است که تلاش می کنیم این میزان کمتر شود.
مصطفایی خاطرنشان کرد: طبق رایزنی انجام شده با صندوق کارآفرینی امید وام های کوچک برای اشخاص به میزان 20 و 30 میلیون تومان جهت تعمیر، مرمت و ساخت خانه های تاریخی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از علل استقبال نکردن متقاضیان از تسهیلات بافت فرسوده کارمزد 22 درصد آن است و امیدواریم این نرخ به 10 درصد برسد که تحقق این امر با همکاری دستگاه ها امکان پذیر است.
مصطفایی افزود: این در حالی است که تسهیلات مسکن مهر چهار درصد بود و امیدواریم تسهیلات اعطایی به ویژه بافت فرسوده نیز به این رقم برسد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.