به گزارش خبرآنلاین؛ این هنرمند آواز ایرانی که چند روز میهمان در شهر زنجان حضور دارد، فردا شب ساعت 21 در این برنامه حاضر می شود و درباره هنر فاخر آواز ایرانی، چهره های نامی آواز استان زنجان و شناسایی استعدادهای این عرصه همراه با اجرای زنده آواز صحبت خواهد کرد.
البته قرار است در صورت هماهنگی کارگاه آواز نیز در شهر زنجان برگزار شود.
علی شیرازی ششم فروردین ۱۳۵۰ خورشیدی در ری به دنیا آمد. از آغاز نوجوانی و هم‌زمان با تحصیل در مدرسه به فراگیری مبانی سینما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر نظر خسرو معصومی پرداخت. از ابتدای دهه هفتاد خورشیدی نیز به آموختن ردیف آوازی ایران به‌ترتیب نزد شاپور رحیمی، رضا رضایی پایور و محسن کرامتی مشغول شد.
هر چند که با وجود داشتن چنین استادانی، در خوانندگی از ایرج خواجه امیری تأثیر فراوانی پذیرفته و به صورت غیرمستقیم، این هنر را از او نیز آموخته است.
همچنین حضورهایی گاه و بیگاه برای تکمیل معلومات هنری‌اش نزد موسیقی‌دانانی چون حمید پناهی، هنگامه اخوان، کریم صالح عظیمی، رامبد صدیف، نیکزاد زرگانی، شهرام اعتمادی، محمد افتخاری‌فرد و کمال‌الدین عباسی داشته است.
شیرازی از دهه 1370 به پیشه روزنامه‌نگاری روی آورده و در زمانی حدود دو دهه، نقدها و مصاحبه‌هایی بر فیلم‌ها و آلبوم‌های موسیقی از او منتشر شده است.
او همچنین سال 1373 در نمایش صحنه‌ای «شرح پریشانی» به همراه چند نوازنده به اجرای آواز به طور زنده و در حین بازی بازیگران (به عنوان جزئی از موسیقی متن این نمایش) پرداخت.

شیرازی سال 1396 با حضورش بر صحنه‌ در «شب موسیقی ارسباران» اجرایی متفاوت و البته قدیمی اما کمتر شنیده‌ شده از تصنیف مرغ سحر اثر مرتضی نی‌داود را بازخوانی کرد.
شعر این اجرای دیگرگونه و عاشقانه، سروده رهی معیری است که سال‌ها قبل توسط عبدالوهاب شهیدی و پوران در برنامه رادیوییِ گل‌ها ارائه شده و در سال‌های پس از انقلاب به دلایلی همچون عدم پخش صدای خوانندگان زن از نظرها دور مانده بود.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 733900
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.