به گزارش خبرآنلاین؛ دکتر محمد مهدی فرقانی، رئیس هیئت داوران سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان، فضای مطبوعات محلی استان زنجان در کشور را نمونه دانست و گفت: به حکم ٤٥ سال سابقه تدریس در این رشته و تجربه روزنامه‌نگاری در کشور، به خود می‌بالم که مطبوعات محلی استان زنجان چنین رشد داشته و بعد از داوری جشنواره مطبوعات اغلب استان‌های کشور به جرات می‌توانم ادعا کنم که مطبوعات زنجان یکی از قوی‌ترین و بهترین‌ها در قیاس با مطبوعات کشور است.

وی این برتری را از نظر محتوا، ساختار و سبک روزنامه‌نگاری عنوان کرده و ادامه داد: روزنامه‌های زنجان چیزی از نشریات سراسری کم ندارد، همان ساختارهای حرفه‌ای و جذاب، المان‌های حرفه‌ای برای جذب مخاطب و انتخاب سبک‌های مناسب گزارش‌، خبر، یادداشت و مصاحبه‌، سرمقاله و عکس در این نشریات به چشم می‌خورد.

 فرقانی دلیل این امر را داشتن تفکر توسعه‌ای میان مطبوعاتیان زنجان دانسته و تاکید کرد: مطبوعات محلی این استان نخست بر مسائل محلی تمرکز دارند و دوم نیازها و اولویت‌های استان را به خوبی تشخیص می‌دهند و با مسئولان و تعامل مناسبی دارند و این وظیفه‌ای است که یک رسانه محلی بر عهده دارد.

وی درباره مطالب انتقادی مطبوعات زنجان اظهار داشت: در این مطالب بوی خصومت و دشمنی با مسئولان به مشام نمی‌رسد، اما همین امر هشداری است که مسئولان محلی شناخت بهتری از حوزه مسئولیت خود پیدا کرده و تلاش برای رفع مشکلات داشته باشند.

فرقانی رشد کیفی مطبوعات از جشنواره دوم تا سوم را با تعامل و همکاری مسئولان استان میسر دانسته و گفت: اگر آنها نخواهند رسانه‌ها را تحمل نکنند، رسانه‌ها نمی‌توانند به این درجه‌ از رشد دست یابند. از سوی دیگر اگر مطبوعات نیز بدون رعایت انصاف و عدالت و اعتدال به انتقاد برخیزند، نمی‌توانند از آرامش و امنیت لازم در این شغل بهره‌مند شوند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717545
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.