سید مرتضی خاتمی افزود: با ایجاد اشتغال و تولید بسیاری از مشکلات مردم و جوانان مرتفع خواهد شد؛ چرا که می توان با محور قرار دادن تاکیدات رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، حرکت های خوبی در شکوفایی اقتصاد برداشت.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ظرفیت هایی برای آبزی پروری نیز در منطقه ایجاد شده است، که برای رفع مشکل بیکاری بسیار کمک کننده بوده است؛ولی کافی نیست و باید همه ظرفیت ها را که به کار بگیریم تا بتوانیم به حد متوسطی از ایجاد اشتغال دست پیدا کنیم.

وی با تاکید براینکه باید بیشتر ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی و خانگی زنجان را تقویت کنیم، ادامه داد: می توان ظرفیت صنایع و معادن استان را برای تولید و ایجاد اشتغال بیشتر به جریان انداخت.

نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه های بسیاری برای ایجاد اشتغال در منطقه وجود دارد؛ اما متاسفانه این ظرفیت ها به درستی مدیریت نشده است،خاطرنشان کرد: معادن و کارخانجات وابسته و صنایعی همچون فولاد در منطقه ماهنشان ایجاد شده است؛ که باید در این راستا حمایت های لازم صورت پذیرد.

خاتمی افزود: بنای اولیه پتروشیمی نیز در این منطقه گذاشته شده است که می تواند اشتغال زایی بسیار خوبی به همراه داشته باشد؛ اما تا کنون کار راکد بوده، اما هم اکنون در این زمینه حرکت هایی را آغاز شده و امیدواریم ثمرات آن ظاهر شود تا بتوانیم با همراهی دولت، این وضعیت را سامان دهیم.

وی در خصوص ظرفیت های موجود در منطقه برای ایجاد اشتغال تصریح کرد: ظرفیت عمده منطقه کشاورزی است؛ولی برخلاف ایده های گذشته که برای ایجاد اشتغال بیشتر روی کشاورزی سرمایه گذاری می شد،باید ظرفیت های دیگری را ایجاد کنیم ؛چراکه حداکثر میزان اشتغالی که بخش کشاورزی در طی سال ایجاد می کند،دو ماه در سال بوده و فصلی است.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716872
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.