به گزارش ایرنا، صادق منتی نژاد روز پنجشنبه در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل دیوان محاسبات استان زنجان افزود: دیوان محاسبات از لایه و پوسته سنتی خود خارج شده و رویکردها و روش های خود را تغییر داده است.
وی یادآورشد: رییس دیوان محاسبات کشور بلافاصله پس از انتصاب، یک شعار محوری با عنوان ' نظارت مستمر پیگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه دیوان محاسبات ' انتخاب کرد که روح حاکم بر آن نظارت هوشمند است.
منتی نژاد اظهار کرد: نظارت هوشمند به منظور فاصله گرفتن از کمین کردن و مچگیری است.
معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: نظارت هوشمند به ما این اجازه را می دهد که قبل از خرج، وارد شویم راه ها را به مدیران و مسئولان نشان دهیم و اگر از قوانین و مقررات برداشت های مختلف انجام می شود، آن برداشتی را انتخاب کنیم که به زعم ما بهتر و بیشتر به پاسداری از بیت المال کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات به سمت سیاست های هدایتگرانه می رود که در قالب ستاد مشاوره فنی و حقوقی طراحی شده است.
معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: مدیران نگاه خود را از نگرش سنتی که تشکیلاتی با نگاه دادسرایی منتظر این بود که اتفاقی در سیستم اداری رخ دهد و متخلفان به دیوان محاسبات معرفی شوند، تغییر دهند.
وی اضافه کرد: شاید یک روزی تشکیل دادسرایی برای مدیر دیوان محاسبات یک امتیاز بود اما امروز به عنوان یک امتیار محسوب نمی شود.
منتی نژاد ابراز کرد: در مفهوم بیت المال ملزم به بازنگری هستیم و بازنگری این نیست که بودجه کل کشور در قالب مصارف و منابع دیده شود، بلکه بیت المال مفهوم بسیار وسیعی دارد و در تصمیم های کلان مدیران، برنامه ریزی های مسئولان کشور مشهود است.
معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: از نظر ما ذیحسابان، استانداران تا مدیران مالی و روسای دستگاه اجرایی، افرادی هستند که باید از آنان صیانت کرد و این صیانت گاه به راهنمایی برای جلوگیری از افتادن در مسیر خطا و گاه به کمک کردن و حذف موانع پیش روی آنان و سهیم شدن در توسعه کشور است.
وی افزود: هم اکنون دیوان محاسبات در لحظه تولد یک لایحه و طرح حضور دارد و نظرهای کارشناسی خود را به نمایندگان مجلس ارایه می دهد و به حتم مانع از تصویب قانونی می شود که به ضرر کشور باشد.
منتی نژاد یادآورشد: در نگرش جدید دیوان محاسبات، این نهاد باید حافظ آبروی بیت المال کشور باشد و مسئولان را در مسیر توسعه همراهی کند.
در پایان این مراسم غلامرضا بازگشا به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان زنجان معرفی و از خدمات حاتم نیکخو مدیر قبلی این دستگاه تجلیل شد.
حاتم نیکخو به مدت پنج سال مسئولیت اداره کل دیوان محاسبات استان زنجان را بر عهده داشت و از این پس در پست مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان فعالیت خواهد کرد.
غلامرضا بازگشا که تجربه حسابرسی، حسابرسی ارشد و معاونت مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران را در کارنامه خود ثبت کرده است به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان معرفی شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.