مرتضی ممیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از سه متهم اصلی این پرونده، مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل زمینی بود که با راننده کامیون حامل جنس قاچاق همکاری داشت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در این کامیون 318 هزار نخ سیگار جاسازی شده بود، ابراز کرد: بعد از استعلام از مراجع ذیصلاح، ارزش ریالی این محموله یک میلیارد و 900 میلیون ریال ارزیابی شد.
ممیزی تاکید کرد: طی حکم صادر شده علاوه بر جریمه نقدی، انفصال از خدمت برای مدیرعامل خاطی شرکت حمل و نقل به مدت سه ماه و معدوم کردن سیگارها از دیگر بندهای این حکم به شمار می آید.
وی با اشاره به کشف محموله طلای قاچاق در خدابنده و دستگیری سه نفر در این رابطه، گفت: وزن این محموله 32 کیلو و 747 گرم است و از خودروی تندر 90 در بخش گرماب شهرستان خدابنده کشف و ضبط شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: کشف این میزان طلای قاچاق به ارزش تقریبی 60 میلیارد ریال در استان زنجان بی سابقه بوده و یکی از بزرگترین محموله های قاچاق طلا در استان محسوب می شود.
ممیزی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 100 فقره پرونده تخلفات تعزیراتی طی سال جاری برای متخلفان در این استان تشکیل شده است.
قریب پنج هزار پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان طی سال 95 تشکیل و بیش از پنج هزار پرونده بررسی و مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ابراز کرد: بیشترین تخلفهای ثبت شده در زنجان به ترتیب درج نشدن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن موارد بهداشتی است.
ممیزی افزود: همچنین بیشترین احکام صادر شده به ترتیب محکومیت به پرداخت جزای نقدی، ضبط کالا به نفع دولت، اعاده حق شاکی، معدوم کردن کالاها و ضبط خودرو به نفع دولت می باشد.

** کشف 120 هزار نخ سیگار قاچاق در زنجان
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: 120 هزار نخ سیگار قاچاق در استان زنجان کشف و ضبط شد.
سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی افزود: این محموله از یک اتوبوس که از غرب کشور به سمت تهران در مسیر آزاد راه زنجان - قزوین در حرکت بود کشف شده و پرونده برای تحقیقات بیشتر در حال رسیدگی است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.