زهرا اربابی روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال استان زنجان افزود: باید از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی سال گذشته ارزیابی درستی داشت و نتایج آن را رصد کرد.
وی یادآورشد: ما امروز ناچار به کشف استعدادهای معنوی و مادی هستیم تا آنها را به بالندگی برسانیم و در مسیر توسعه قرار دهیم.
اربابی با بیان اینکه منابع موجود محدود است، اظهار کرد: امکانات مادی، معنوی، انسانی، فنی و تخصصی محدود و کمیاب هستند و باید بیشترین بهره وری را از آنها داشت.
معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این بین راهی به غیر از بهره گیری از مدیریت کارآمد و موثر برای تقویت زیر ساخت ها و بالندگی سرمایه های انسانی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از پرداخت منابع مالی و زمانی هنگفت، به حداقل رساندن مشکلات و اجرای پروژه ها نیازمند یک رویکرد مدیریتی جدید هستیم.
اربابی ادامه داد: در خصوص طرح فراگیر اشتغال، باید برش استانی و شهرستانی قابل قبولی تعریف کرد و بر اساس منابع موجود برنامه ها را پیش برد.
معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امروز اجرای برنامه ها و به سرانجام رساندن آنها نیازمند مدیرانی توانمند و مدبر است تا از منابع محدود موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشند.
وی اضافه کرد: چنین مدیرانی باید از الگوی کلی صحیح مدیریتی مبتنی بر تحلیل وضعیت موجود و تبیین برنامه مناسب با آینده نگر و آینده پژوهی بهره بگیرند.
اربابی تاکید کرد: مدیریت آن نیست که در صورت وجود منابع مالی و انسانی کافی بتوان وضع موجود را ساماندهی کرد، بلکه مدیریت در شرایط کمبود منابع و شرایط سخت باید حرفی برای گفتن داشته باشد.
معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور بر لزوم تعریف اولویت در بسته های برنامه ریزی پیش بینی شده برای اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید کرد و گفت: ویژگی های مناطق مختلف در سطح کشور با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام برنامه ریزی و اولویت بندی مجزایی را می طلبند.
وی ابراز کرد: به هر میزان که توانایی شناسایی اولویت ها و چالش ها بیشتر باشد به همان میزان می توان مدیریتی بیشتری بر وضعیت موجود اعمال کرد.
اربابی بر لزوم تمرکز بر بخش های ایجاد کننده ارزش افزوده در هر استان تاکید کرد و افزود: باید به دنبال اجرای برنامه هایی رفت که ثمربخشی آنها متناسب با ویژگی هر منطقه قطعی است.
معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور آینده نگری مدیریت دولتی در اجرای برنامه ها را اقدامی ضروری خواند و گفت: اجرای برنامه های خوب، مدیرانی توانمندی و کارآمد می طلبد.
وی با بیان اینکه برنامه خوب روی میز اجرایی نشده به اشکال وافر وجود دارد، یادآورشد: فقط برنامه خوب نیست که وضعیت موجود را بهبود می بخشد و اهداف را محقق می سازد، این مدیران توانمند هستند که می توانند با هماهنگی با سیاست های دولت آنها را اجرا کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.