مسعود علیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت اصلی این اداره کل افزایش تعداد بیمه شدگان بوده تا نسبت تعداد مستمری بگیران به بیمه پردازان بهبود یابد، اما به دلیل اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و بازنشستگی با 10 سال سابقه، به افزایش بازنشستگی منجر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 13 هزارو 200 کارگاه که اغلب آنها تولیدی هستند، تحت پوشش این اداره کل قرار دارند و نظارت های لازم توسط کارشناسان انجام می شود.
علیاری افزود: متاسفانه برخی واحدها به دلایل مختلف دستمزد واقعی خود را اعلام نمی کنند، اما با بازرسی از کارگاه های زیر 50 نفر و مقررات مربوط به دستمزدهای مقطوع این موضوع خیلی دقیق اجرا می شود و علاوه بر آن بازرسی از دفاتر قانونی کارگاه ها نیز مورد توجه است.
وی بیان کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که همواره به کارگاه ها اعلام می شود که اگر دستمزد واقعی خود را اعلام نکنند و حق بیمه را بر اساس دستمزد واقعی پرداخت نکنند، این تخلف در بازرسی از دفاتر قانونی یا اظهارنامه های مالیاتی که اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه می کند، مشخص می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در واحدهای حقوقی نیز می توان این دستمزدها را کنترل کرد اما در ارتباط با واحدهای حقیقی یا اصناف، نمی توان نظارت کاملی انجام داد به دلیل آنکه بیشتر این واحدها دفاتر قانونی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: این استان علاوه بر کارگاه ها، معادن مس و روی زیادی دارد که طی سال های گذشته به دلایل متعددی مشکلاتی در برداشت و استخراج موارد استحصالی آنها بوجود آمد، اما این اداره کل تلاش دارد چتر بیمه ای خود را در تمامی حوزه های بیش از گذشته گسترش دهد.
به گزارش ایرنا، تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.