سیامک اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار اهدای خون در دولت یازدهم روند روبه رشدی داشت و فقط در بازه زمانی 95/5/12 تا 96/4/11 به 21 هزار و 32 نفر کاهش یافت و این مهم به دلیل سیاست ابلاغ شده از سوی سازمان انتقال خون مبنی بر اینکه افرادی که برای اولین بار نسبت به اهدای خون مبادرت می کنند، پس از انجام آزمایشات لازم و تایید نهایی سه ماه بعد خون گیری از افراد واجد شرایط انجام می شود.
وی اظهار کرد: این کار در راستای ارتقای کیفی خون های اهدایی انجام می گیرد و تحقق این امر از ابعاد گوناگون نتایج مفید و مثبتی را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: طی دولت یازدهم 115 هزار و 526 نفر به مراکز اهدای خون این استان مراجعه کردند و آمارهای ثبت شده نیز روند افزایش در این بخش را نشان می دهد.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان، راه اندازی واحد پلاسما و پلاکت فرزیس تولیدی و راه اندازی پذیره نویسی سلول های بنیادی را از جمله اقدامات انجام گرفته طی دولت یازدهم ذکر کرد.
وی بیان کرد: طراحی و ساخت 2 مجموعه سردخانه 4+ درجه و 4_ درجه با 2 مدار کاملا مجزا و منطبق با استانداردهای فنی سازمان انتقال در این دولت انجام گرفت .
اسدی افزود: این مجموعه سردخانه ها، در بروز حادثه در استان های مجاوز گنجایش پلاسما و کیت های آزمایشگاهی آنها را نیز خواهد داشتپ.
این مسئول ادامه داد: بازسازی و تجهیز کامل بخش اهداء کنندگان ، واحد تولید فرآورده ریلیز، انجماد ، کنترل کیفی ، آزمایشگاه روتین و الیزا از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون این استان در تامین ذخایر خونی مورد نیاز مشکلی ندارد اما مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم می تواند به افزایش ذخایر خونی کشور کمک زیادی کند.
به گزارش ایرنا، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.