اسماعیل خردمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز تاسف و تأثر فراوان به دلیل جان باختن زنده یاد 'سید رضا جعفری و وحید محمدی' عضو تیم امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده که حین انجام عملیات امدادی برای نجات جان مقنی از چاه جان خود را نیز از دست دادند افزود: درگذشت این 2 نجاتگر، ضایعه ای اسفناک برای این جمعیت به شمار می رود.
وی اظهار کرد: این مجلس بزرگداشت، یکشنبه /18 تیر جاری/ از ساعت 18 تا 19:30 در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان منعقد خواهد شد و از عموم مردم مؤمن و انقلابی دعوت می‌شود با شرکت در این مجلس از مقام شامخ این نجاتگران ایثارگر سفر کرده و خانواده و بازماندگان داغدار آنان تجلیل شایسته ای به عمل آورند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز طی پیامی درگذشت 2 تن از نجاتگران داوطلب این مجموعه را تسلیت گفته و افزوده است: خبر رفتن 2 تن از نجاتگران عزیزمان از بین ما، خبری ساده نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد.
شهرام میرزایی اظهارکرد: خدمات ارزنده و بی بدیل این 2 عزیز سفر کرده در زمان حیات پربار و مفید آنان در قاموس این جمعیت ماندگار و همیشگی خواهد شد و ره توشه این انسان های نوعدوست و ایثارگر در دنیای عقبی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر مطهر این 2 نجاتگر جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز /شنبه 17 تیر جاری/ ساعت 9 صبح از میدان شهدا شهرستان خدابنده با حضور مسئولین کشوری، استانی و مردم مومن و داغدار انجام خواهد شد.
مجلس ترحیم این عزیزان نیز بعدازظهر امروز در مسجد فاطمه الزهرا شهرستان خدابنده ازساعت 16 لغایت 18 با حضور ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استان منعقد خواهد شد و مجلس یادبودی نیز در زنجان روز یکشنبه 18 تیر از ساعت 18 لغایت 19:30 در امامزاده سید ابراهیم (ع) با حضور مسئولان استان برگزار می شود.
2 امدادگر هلال احمر شهرستان خدابنده از توابع این استان حین انجام عملیات امداد و نجات به درون چاه 30 متری سقوط کرده و جان باختند و یک امدادگر دیگر نیز از مرگ حتمی نجات یافت.
وقتی خبر سقوط یکی از اهالی روستا استرود به درون چاه به اطلاع نیروهای هلال احمر شهرستان خدابنده رسید، ساعت 17:11 روز پنجشنبه تیم امداد و نجات این جمعیت راهی محل شدند تا مرد گرفتار شده را نجات دهند.
حوالی ساعت 18:30 تیم امداد و نجات به محل حادثه رسیدند و با استفاده از خودرو سنگین 'گریدر' اطراف محل حادثه را برای انجام عملیات، تسطیح کرده و سپس با اصرار اهالی روستا، کلید عملیات ساعت 12 شب آغاز می شود.
وقتی این سه امدادگر و چند نفر از اهالی روستا در اطراف چاده حلقه زده بودند به یکباره زمین اطراف چاه دهان گشوده و 2 امدادگر و یک نفر از روستائیان به درون چاه کشیده شدند.
امدادگر 'سعید رحیمی' نیز حین سقوط به چاه و در میان زمین و هوا با اقدام به موقع و زرنگی و شجاعت یکی از اهالی این روستا از مرگ نجات یافت.
چند تن از اهالی روستا برای بیرون کشیدن این چهار حادثه دیده، وارد عمل شدند و پس از لحظاتی سخت و دلهره آور، موفق به بیرون کشیدن سه تن از حادثه دیدگان شدند اما مقنی همچنان در زیر تلی از خاک مدفون مانده بود.
هر چهار نفر حادثه دیده با آمبولانس به بیمارستان خدابنده منتقل شدند اما سه نفر آنان به علت شدت جراحات وارده فوت کردند و نفر چهارم نیز توسط پزشکان معالج تحت مداوا و درمان قرار گرفت.
عوامل امدادی حاضر در محل برای بیرون کشیدن مقنی که نجات جانش به مرگ 2 امدادگر و یکی از اهالی روستا تمام شد، حوالی ساعت 12ظهر جمعه موفق شدند پیکر وی را از چاه بیرون بکشند.
روستای استرود در کیلومتر 50 شهرستان خدابنده به همدان قرار دارد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.