به گزارش ایرنا، جعفر گلمحمدی روز چهارشنبه در همایش نمایندگان حقوقی اداره ها، ارگان ها، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی زنجان افزود: تاجایی که امکان دارد، حق مردم را به موقع و به آسانی پرداخت نمایید، نه اینکه وی را به سمت دادگاه ها راهنمایی کنید.
رئیس کل دادگستری استان زنجان اشاره کرد: نباید برای هر موضوعی که مردم در آن به نوعی خسارت دیده و از بیت المال طلب دارند، مدیران و مسئولان دولتی و غیردولتی آنها را به مراجع قضایی معرفی و تنها راه دریافت حقوقش را حکم دادگاه عنوان کنند.
گلمحمدی تاکید کرد: در خیلی از مواقع با تعامل بین دستگاه اجرایی و فرد زیان دیده می شود بدون مراجعه به دادگاه و طولانی کردن زمان به نتیجه رسیدن پرونده، با تعامل و البته اجازه قانون 2 طرف به توافق برسند.
وی با اشاره به نقش کارشناسان حقوقی در مشاوره به مدیران ادارات، گفت: این مشاوره ها در راحت کردن امور آن دستگاه و تعامل با ارباب رجوع، تاثیر بالایی داشته و باعث می شود تا کسی از نهادهای دولتی و غیر دولتی در این موضوع رنجیده نشود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: برای اجرای برخی قوانین در کشور از جمله مسائل حقوقی اداره ها که اشخاص حقیقی برای مطالبه مال از آنها شاکی هستند، نیاز به فرهنگ سازی داریم.
گلمحمدی افزود: رسانه ها، افراد صاحب تریبون، همه مسئولان، متولیان امر و تمام کسانی که در این حوزه دغدغه دارند می توانند نقش بزرگی در به نتیجه رسیدن این فرهنگ ایفا کنند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.