احد یاغموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین ماه های گرم سال این استان و حتی در سطح کشور به ماه های مرداد و تیر اختصاص دارد به طوری که میانگین دمای هوای روزانه شهر زنجان طی مرداد 23.6 درجه و تیر 22.8 درجه بوده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس می توان گفت، مرداد و تیر گرمترین ماه های فصل تابستان استان به شمار می رود و این در حالی است که طی 30 سال گذشته زنجان دمای 40 تا 41 درجه بالای صفر را نیز در این فصل تجربه کرده است.
یاغموری افزود: طی سه سال گذشته استان زنجان، ایران و اغلب کشورهای جهان افزایش دمای کم سابقه ای را نسبت به میانگین بلند مدت تجربه کرده اند.
وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد، میانگین دمای سالانه هوای شهر زنجان طی 50 سال گذشته 11.1 درجه بالای صفر بوده و این عدد در 10 سال گذشته با یک درجه افزایش به 12.1 درجه رسیده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: میانگین دمای فصل تابستان شهر زنجان 22.2 درجه بوده، که در سال های اخیر به عدد 24 درجه بالای صفر رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: این آمار و تحلیل بیانگر آن است که میانگین دمای هوا در استان زنجان روند افزایشی دارد و این می تواند تاثیر زیادی بر روند مصرف آب، مصرف انرژی و تا حدودی در بخش کشاورزی داشته باشد و بنابراین تمامی اطلاعات طولانی مدت و آماری هواشناسی در برنامه ریزی های آینده باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و از آخرین اطلاعات و آمار استفاده شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.