جواد رحمتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: مجموع بودجه عمرانی پیش بینی شده سال جاری برای استان زنجان به 2 هزار و 600 میلیارد ریال می رسد که فقط بخش اندکی از اعتبار مورد نیاز پروژه های عمرانی را تامین می کند.
وی یادآورشد: مسئولان استان برای تامین اعتبارات عمرانی مورد نیاز خود، 2 راهکار پیش روی خود داشتند که یکی اجرای مشارکتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی طرح های نیمه کاره و دیگری فروش آنها با حفظ کاربری پروژه ها بود.
رحمتی اظهار کرد: بر همین اساس، زمین های بدون استفاده دستگاه های اجرایی سطح شهر زنجان برای فروش شناسایی شد که مساحت مجموع آنها به 23.5 هکتار می رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در صورت فروش این زمین ها، دستگاه های اجرایی به حداقل 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار دست می یابند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه هایی که برای جلب مشارکت بخش خصوصی مد نظر قرار گرفت، پروژه تکمیل فاضلاب شهری زنجان در قالب قرارداد BOT بود.
پیمانکاران در قالب قرارداد BOT می پذیرند که در قبال حفظ و نگهداری یا اجرای بخشی از پروژه ای، از منافع پروژه اصلی مد نظر بهره مند شوند.
رحمتی ادامه داد: پیمانکار در قالب این قرارداد یک هزار و 600 میلیارد ریالی بنا شد تا 23 سال از فاضلاب شهر زنجان به شرط تکمیل این پروژه بهره برداری کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری پنج هزار و 660 میلیارد ریال در پروژه های عمران شهری زنجان به غیر از طرح سبزه میدان، 330 میلیارد ریالی در پروژه های عمرانی ابهر و 42 میلیارد ریال شهر سلطانیه شد.
وی اضافه کرد: برای احداث بخش تکمیلی400 تخت خوابی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان هم بنا شد 2 هزار و 200 میلیارد ریال از محل مشارکت های مدنی تامین اعتبار شود.
با احداث و تکمیل این پروژه، 400 تخت خواب به مجموع تخت های بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان اضافه می شود.
بنا بود با فروش بخشی از زمین بدون استفاده این بیمارستان، اعتبار مورد نیاز احداث این قسمت تامین شود.
رحمتی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای شهر زنجان با مشارکت بخش خصوصی محور فرهنگی و تفریحی گاوازنگ است که بناست در آن محلی برای گذران اوقات فراغت شهروندان زنجانی، هفت سینمای کوچک، پیاده راه و رستوران احداث شود.
منطقه گاوازنگ در شمالی ترین بخش شهر زنجان قرار دارد و محور فرهنگی و تفریحی گاوازنگ در مسیر منتهی به این منطقه احداث می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.