به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ابراهیم قاسمی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات است.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در بخش‌های اصلی جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس(شامل خبری، غیر خبری)، خبر، گزارش(شامل خبری، تحلیلی )، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
قاسمی با اشاره به بخش‌های موضوعی شومین جشنواره مطبوعات استان زنجان، اعلام کرد: این بخش شامل اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، نماز و معنویت، حجاب و عفاف، قاچاق کالا و ارز، خانواده و سبک زندگی، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، رسانه و انتخابات است و آثار رسیده در این بخش به صورت جداگانه بررسی می شوند و نیز از رسانه‌ای که بیشترین آثار را در هر یک از این موضوعات داشته باشد تجلیل خواهد شد.
معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد ضوابط و مقررات شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ابتدای تیر ماه 95 تا پایان خرداد ماه 96 در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استانی منتشر شده باشد.
وی افزود: هر متقاضی مجاز به شرکت در سه بخش از جشنواره است و در هر بخش می‌تواند حداکثر تا 2 اثر را در سامانه جشنواره بارگذاری کند.
قاسمی با بیان اینکه رسیدگی به آثار یک مرحله‌ای و توسط هیات داوران جشنواره خواهد بود، افزود: هیأت داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را نداشته و قاعده داوری بدین ترتیب خواهد بود که برای رد یا تایید هر اثر، نظر نصف بعلاوه یک رای هیئت داوران تعیین‌کننده خواهد بود.
به گفته معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، برندگان هر بخش بر اساس تعداد اعضای شرکت‌کننده در آن بخش بوده و در صورت حضور بیش از 15 نفر شرکت‌کننده، نفرات اول، دوم و سوم انتخاب خواهد شد.
وی افزود: در صورت حضور 10 تا 15 نفر شرکت‌کننده در هر بخش، نفرات اول و دوم در آن بخش انتخاب می شوند و در صورت حضور بین 5 تا 10 نفر شرکت‌کننده فقط یک نفر برگزیده می شود.
قاسمی اضافه کرد: در بخش آزاد، نفرات اول هر رشته، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال جایزه نقدی، نفرات دوم هر رشته، لوح تقدیر و مبلغ 6میلیون ریال جایزه نقدی و نفرات سوم در هر رشته نیز لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات استان همزمان با روز خبرنگار در 17 مردادماه امسال برگزار می شود، گفت: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌‌توانند با مراجعه به سایت zanjan.pressfestival.ir آثار خود را تا تاریخ 20 تیرماه در این سامانه بارگذاری کرده و یا به صورت چاپ شده به دبیرخانه جشنواره به آدرس: زنجان- میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.
7312/6085
دریافت کننده: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.