هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی 2 ماهه امسال باغ بر2 میلیارد و 608 میلیون و 161 هزار ریال کمک مالی در مراکز نیکوکاری استان جمع آوری و در دسترس نیازمندان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این میزان مبلغ جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 131 درصد رشد نشان می دهد.
به گفته ی ، صفری پارسال 3.5 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری این استان جمع آوری شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته 1.5 میلیارد تومان بود، که افزایش 2 برابری را نشان می دهد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: کمیته امداد یک نهاد مردمی بوده که جمع آوری کمک ها و همچنین ارائه خدمات به نیازمندان محله با محوریت مساجد را در قالب مرکز نیکوکاری به مردم واگذار کرده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون با فعالیت 18 مرکز نیکوکاری در سطح استان به عنوان حلقه اتصال اغنیاء و فقراء و با محوریت مساجد قرار گرفته اند.
صفری خاطر نشان کرد: معتقدیم مساجد در تراز اسلامی باید در زمینه امور اجتماعی نیز نقش ایفا کنند و لذا امروز رسیدگی به نیاز نیازمندان در کنار بعد معنوی و فرهنگی مساله معیشت سامان پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، مراکز نیکوکاری با تشکیلات و ساختار مردمی از سال 92 با محوریت مساجد و با هدف افزایش بعد مردمی فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز به فعالیت کرده‌اند.
مزایای مهم مراکز نیکوکاری افزایش کارکردهای اجتماعی مساجد، افزایش کارکردهای محلات، احیای حقوق همسایگی، شناسایی نیازمندان در محل و رفع سریع مشکلات آنها و افزایش مشارکت اجتماعی در محلات است
هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.