رسول منصوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از آبان سال گذشته صادرات گندم این استان به پنج استان کشور آغاز شده و در سال زراعی جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: گندم صادراتی طی شش ماه در فضاهای ذخیره سازی این استان نگهداری و این موضوع به ارتقای کیفیت این محصول منجر شده است.
منصوری افزود: امسال نیز با پیش بینی های انجام گرفته و پس از پایان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، مقادیر زیادی از این محصول راهبردی نیز به استان های هدف ارسال خواهد شد.
وی بیان کرد : علاوه بر آن امسال مجوز صادرات 50 هزار تن گندم این استان از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به خارج از کشور اخذ شد و این اقدام بر مبنای معیارهایی از قبیل درصد پروتئین و گلوتن مورد سنجش قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: مشکلی در ذخیره سازی گندم مورد نیاز مردم استان وجود ندارد و هم اکنون 220هزار تن موجودی این محصول راهبردی در سیلوها را تشکیل می دهد.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس و با احتساب 210 هزار تن گندم خریداری مازاد بر نیاز کشاورزان این استان طی سال جاری در مجموع به 430 هزار تن می رسد که نیاز مصرف پنج ساله این استان را تشکیل می دهد.
به گزارش ایرنا، این استان سال گذشته در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول نیز جزو استان های رده بالای کشور بود.
طی سال های 92، 93، 94 و 95 به ترتیب 166 ،220 ،232 و 352 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.