امجد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 ماه اخیر 10 نفر از روستائیان زنجان مورد هجوم گرگ ها قرار گرفته و از نواحی مختلف بدن زخمی شده اند و بررسی ها نشان می دهد که این حمله توسط گرگ هیبریدی (سگ گرگ) که بسیار خطرناکتر از گرگ معمولی می باشد، صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: گرگ معمولی اگر به انسان حمله ور شود در همان لحظه نخست بدن طعمه خود را می درد اما اتفاقات اخیر در چند روستای استان زنجان حکایت از این دارد که این حیوانات مهاجم منتسب به گرگ پس از حمله به 2 کودک روستایی آنها را به صورت زنده به دهان گرفته و با خود می برده اند.
باقری افزود: با این وجود هجوم گرگ ها به چند روستای زنجان به معضلی جدی تبدیل شده است و لازم است روستائیان از خود و فرزندانشان مواظبت بیشتری بکنند تا در چنگ این حیوان درنده و وحشی گرفتار نشوند.
وی تاکید کرد: خانواده های ساکن در روستاهای این استان باید خطر حمله جانوران مهاجم درنده را جدی گرفته و اجازه ندهند کودکان و افراد مسن که قادر به دفاع از خود نیستند به تنهایی از منزل خارج شوند.
وی اظهارکرد: این روزها خبر حمله منتسب به گونه جانوری گرگ به 2 کودک 1/5 و 3/5 ساله در روستاهای زواجر و زرند از توابع شهرستان خدابنده، زخمی شدن مرد 55 ساله در یکی از روستاهای نزدیک به گیلوان و همچنین حمله روز دوشنبه /22 خرداد/ به هفت نفر از اهالی روستای رامین، بسیاری از اهالی روستاهای زنجان را سخت نگران کرده که لازم است هشدارهای داده شده جدی گرفته شود.
باقری افزود: کارشنایان محیط زیست، امروز /سه شنبه/ به روستای رامین اعزام شده اند تا این اتفاق را که گفته می شود از سوی گرگ معمولی صورت گرفته است به دقت مورد بررسی قرار دهند چراکه این حمله به احتمال بسیار توسط 2 قلاده گرگ هیبریدی انجام شده است.
باقری تصریح کرد: کسانیکه که توله گرگ یا گرگ هیبریدی (سگ گرگ) در منزل نگهداری می کنند بهتر است این حیوانات را در فضای بیرون رها نکنند و اگر از نگهداشتن آنها نادم و پشیمان هستند نسبت به تحویل حیوان به محیط زیست اقدام کنند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.