به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه سه شنبه در ضیافت افطاری مرکز شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شهید بقاء ثمین تاب بهزیستی زنجان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمک به ایتام و دستگیری از آنها دستور دینی، قرآنی و سیره پیغمبر و امامان است.
وی اظهار کرد: توجه به ایتام امری اعتقادی، اخلاقی و در واقع انجام یک مسئولیت به شمار می رود و به هر تقدیر در هر جامعه ای امکان انجام این امور وجود دارد.
حجت الاسلام خاتمی گفت: اسلام به ایتام توجه ویژه ای دارد و علاوه بر نیازهای مادی، آموزشی و غذا به تربیت و شخصیت آنها نیز تاکید کرده است.
وی ابراز کرد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی سازمان بهزیستی این مسئولیت خوب را بر عهده دارد و هم اکنون با کارهای علمی و تحقیقاتی انجام گرفته علاوه بر تامین نیازهای مادی و غذایی به مسائل اخلاقی و تربیتی آنها نیز توجه ویژه ای دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: توجه به مسائل یاد شده می تواند فردی مسئولیت پذیر در جامعه را پرورش دهد که لازم است با تاسی از حضرت امیر المومنین (ع) انجام گیرد.
وی اظهار کرد: بهزیستی این استان خدمات مفیدی انجام داده وبر این اساس تمام مردم نیز باید وارد عمل شوند چرا که این سازمان به تنهایی نمی تواند همه فعالیت های خود را انجام دهد و مشارکت آنها در این بخش آثار بهتری به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بهزیستی استان دارای چهار مرکز شبانه روزی غیر دولتی کودکان و نوجوانان و یک مرکز دولتی شیرخوارگاه و نوباوه گان است که تعداد 77 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در این مراکز نگهداری می شوند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.