شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید برای افزایش بهره وری در جامعه، زنجیره تولید را تکمیل و خام فروشی را تا حد ممکن متوقف کرد.
وی یادآورشد: معضل خام فروشی به طور عمده در این استان در بخش معدن و کشاورزی رخ می دهد.
طهماسبی تاکید کرد: باید به زنجیره تولید به عنوان یک سیستم اقتصادی نگریست و برای شکل گیری تمام حلقه های زنجیره آن تلاش کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: باید در این زنجیره تولید مباحث استراتژیک همچون محیط زیست، طبیعت، آب، بهره وری و اشتغال مد نظر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی درست برای شکل گیری زنجیره های کامل تولید داشت و به وسیله آن هم بخش تولید و هم مصرف را مد نظر قرار داد.
طهماسبی ادامه داد: در صورتی که بخش تولید و مصرف با همدیگر پیوند بخورند، می توان شبکه های فروش، حمل و نقل، توزیع، تقسیم و پخش را وارد زنجیره تولید کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: به این طریق می توان واسطه ها و دلالی ها را به شکلی مدیریت کرد که در عمل هزینه تمام شده تولید یک کالا کاهش یابد.
وی تاکید کرد: با شکل گیری این زنجیره تولید، علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش های مختلف آن، می توان زمینه جلوگیری از هدر رفت منابع، بهره گیری از توان نیروی انسانی، به کار گیری توانمندی های موجود و تامین نیازهای جامعه مصرف را فراهم کرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.