احد یاغموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی این استان با توجه به امکانات و تجهیزات موجود توانسته اطلاع رسانی به موقعی را از شرایط نابهنگام جوی به ویژه در فصول سرد سال داشته باشد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس طی 15 سال گذشته موردی در این استان نبوده که در رابطه با وضعیت جوی نامساعد اطلاع رسانی نشده باشد.
یاغموری افزود: یکی از تجهیزات هواشناسی این استان دریافت مستقیم تصاویر ماهواره هواشناسی است که از سال 92 خریداری شده است و هر 15 دقیقه اطلاعات آنلاین ارائه می کند که نسبت به تجزیه و تحلیل آن اقدام می شود.
وی بیان کرد: این اداره کل سامانه های اطلاع رسانی متعددی در ارتباط با آخرین وضعیت جوی استان از قبیل تلفن گویای 134، وب سایت و شبکه های اجتماعی دارد که به مخاطبان ارائه می کند.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: تلفن گویای 134 هشت خط همزمان دارد و در شرایط نامساعد جوی روزانه پنج هزار تماس با آن برقرار می شود، که این تعداد در روزهای عادی 500 تا 600 تماس است.
وی بیان کرد: این اداره کل اطلاع رسانی دقیقی نیز از چگونگی وضعیت جوی استان از طریق پیامک را به مسئولان و متولیان دستگاه های اجرایی ارایه می کند و این موضوع نقش مهمی در اتخاذ برنامه ها دارد.
یاغموری خاطرنشان کرد: هم اکنون این استان هشت ایستگاه هواشناسی فعال دارد که 2 ایستگاه آن در فرودگاه برای اطلاعات امنیتی و هوانوردی پروازها و دیگری در منطقه خیرآباد برای اطلاعات هواشناسی محصولات کشاورزی واقع شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.