حسین امیدمقدم شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: سه شاخص اقتصادی نرخ بیکاری، تورم و رشد اقتصادی برای ارزیابی وضعیت اقتصاد مورد نیاز است.
وی یادآورشد: نرخ بیکاری این استان در سال 91، 11.2 درصد، در سال 92، 9.9 درصد، سال 93، 9.8 درصد، در سال 94، 9.6 و در سال 95، 9.7 درصد بوده است.
امیدمقدم اظهار کرد: تثبیت نرخ بیکاری و جلوگیری از افزایش آن یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: می توان گفت که پس از تثبیت نرخ بیکاری، کشور به لایه های سخت رفع بیکاری رسیده است و از این پس باید برای کاهش آن تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی که نشان دهنده تمایل افراد جامعه برای مشارکت اقتصادی است، طی چهار سال گذشته در این استان شاهد رشد 1.8 درصدی بودیم.
امید مقدم ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی زنجان در سال 92، 39 درصد و در سال 95، 40.8 درصد بود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: به هر میزان که در جامعه امید ایجاد شود به همان میزان تمایل افراد برای مشارکت در بازار و فعالیت اقتصادی افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: همراه با افزایش میزان مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری هم کاهش می یابد و در زنجان طی چهار سال گذشته علاوه بر آنکه نرخ بیکاری 2.2 درصد کاهش یافته، میزان مشارکت اقتصادی هم 1.8 درصد افزایش یافته است.
امید مقدم ابراز کرد: آرامش و ثباتی که در کشور ایجاد شده و از ابتدای استقرار دولت یازدهم استمرار یافته است می تواند برای رشد اقتصادی کشور موثر باشد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.