محمد حسین مهان فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرای طرح های مجتمع های آبرسانی غواصان دریا دل (تله متری)، فاز نخست مجتمع آبرسانی زاغج، مجتمع زرند، خراسانلو، فاز نخست قره پشتلو، امامزاده یعقوب، الوند و گمش آباد طی سال های 93، 94 در استان زنجان آغاز و همه این پروژه ها نیز سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه این طرح های در شهرستان های خدابنده، زنجان، ایجرود، ابهر و خرمدره اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از آن 54 روستای از آب آشامیدنی بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: پیش از دولت یازدهم بیش از 79 درصد از خانوارهای روستایی از آب آشامیدنی بهره مند بودند که این رقم در دولت تدبیر و امید بیش از 2 و نیم درصد افزایش یافت.
مهان فر با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم 541 روستای این استان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان زنجان قرار داشتند، افزود: 37 روستا در دولت یازدهم به این تعداد اضافه شد.
وی یادآورشد: از 54 روستایی که دولت یازدهم از آب آشامیدنی بهره مند شدند تعدادی قبل از این دولت، تحت پوشش بودند اما مشکل داشتند که در این دولت رفع شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه طی دولت یازدهم جمعیت بهره مند از آب آشامیدنی سالم 4.43 دهم درصد افزایش یافته است، گفت: تعداد مشترکان تحت پوشش این شرکت قبل از دولت تدبیر و امید 87 هزار و 944 خانوار بود که در این دولت با افزایش 10 هزار و 414 خانواری مواجه شد.
مهان فر ادامه داد: توسعه شبکه توزیع اب آشامیدنی از 2 هزار و 999 کیلومتر به بیش از سه هزار و 120 کیلومتر و ایستگاه های پمپاژ نیز از 306 به 335 افزایش یافت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.