ابوالفضل رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باک سوخت خودروهای قدیمی همچون پیکان که فلزی هستند در مواجهه با حریق، منفجر می شوند اما در خودروهای جدید ازجمله 'سمند، پراید و پژو' با توجه به تدابیر اتخاذ شده این مشکل وجود ندارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم از دیرباز هنگام مشتعل شدن خودرو شاهد انفجار باک سوخت بودند به همین خاطر اکنون نیز وقتی با آتش سوزی در قسمت موتور روبرو می شوند به دلیل ترس از انفجار بلافاصله از خودرو پیاده شده و به جای اینکه از گسترش آتش جلوگیری کنند با دستپاچگی هرچه تمام از خودرو دور می شوند.
رستمی ادامه داد: وقتی وسایط نقلیه دچار آتش سوزی می شوند بهتر است رانندگان و سرنشینان از خودروها پیاده شده و ضمن حفظ خونسردی، سیم کاپوت را کشیده، شیشه ها را بالا داده و دربها را نیز ببندند تا حریق به داخل کابین سرایت نکند.
وی افزود: حادثه دیدگان پس از انجام این کارها، برای اطفا حریق می توانند از کپسول های آتش نشانی، خاک، ملافه و پتو استفاده کنند و اگر خودرو دارای مخزن گاز باشد در این صورت برای اطمینان بیشتر باید شیر اصلی مخزن را بسته و مطمئن باشند که هیچ انفجاری نیز در کار نخواهد بود.
مدیر فنی و عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: انفجار باک بنزین و مخزن گاز بطور معمول به هنگام تزریق سوخت اتفاق می افتد که اگر هشدارها و توصیه ها، جدی گرفته شود احتمال وقوع انفجار نیز پائین خواهد آمد.
رستمی یادآور شد: بعدازظهر یکشنبه /16 اردیبهشت/ بالاتر یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در اطراف سد خاکی گاوازنگ - مسیر منتهی به مزار شهدا گمنام، آتش گرفت و راننده و سه سرنشین آن به خاطر ترس از انفجار مخزن سوخت، بلافاصله از خودرو پیاده و از محل دور شدند و چون درها را باز گذاشته بودند بنابراین حریق به درون کابین کشیده شده و میزان خسارت را نیز بیشتر کرده بود.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.