به گزارش ایرنا، طی هفته های گذشته قیمت گوجه فرنگی مصرفی در بازار که با 2 هزار تومان عرضه می شد افزایش ناگهانی 9 هزار تومانی یافت و مصرف کنندگان خود را غافگیر کرد.

** سیل، قیمت گوجه فرنگی را افزایش داد
رئیس اتحادیه میوه فرشان زنجان در این باره افزود: جاری شدن سیل در استان هرمزگان و چابهار موجب افزایش قیمت گوجه فرنگی شده است.
سید مرتضی هاشمی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان تره بار زنجان را 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد و یادآورشد: این قیمت با افزایش 30 درصدی و با نظارت دستگاه های ذی ربط به مصرف کننده عرضه می شود.
به گفته وی، قیمت هرکیلو گوجه فرنگی گلخانه ای در این میدان چهار هزار تا چهار هزار و 500 تومان است.

** تب 9 هزار تومانی گوجه فرنگی فروکش کرد
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: قیمت گوجه فرنگی بر اساس تازگی و گلخانه ای بودن و یا نبودن آن در بازار متفاوت است.
عبدالله جعفری، علت افزایش قیمت این محصول را محدودیت برداشت، کاهش عرضه به واسطه بارانی و سیلابی بودن مناطق عرضه کننده اعلام کرد.
وی، جیرفت، کهنوج و جنوب کرمان را از مناطق عمده عرضه کننده گوجه فرنگی بیان کرد و افزود: تا یک هفته آینده نیز گوجه فرنگی خوزستان وارد بازار می شود که در کاهش قیمت تاثیرگذار خواهد شد.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گوجه فرنگی شهرستان طارم در این استان نیز اواخر تیر وارد بازار می شود.
یکی از مصرف کنندگان گوجه فرنگی می گوید: مسئولان ذی ربط باید با برنامه ریزی منسجم و جدی تری مانع افزایش قیمت محصولات زراعی باشند که بیشترین مصرف کننده را دارد.
یکی از فروشندگان میوه و تره بار در بازار زنجان اظهارکرد: افزایش قیمت محصولات زراعی توسط فروشندگان انجام نمی شود بلکه ماهم با قیمت بالایی از میدان خریداری و با اضافه کردن درصدی به مضتریان عرضه می کنیم.
محمود صادقی ادامه داد: مسئولان باید مانع افزایش قیمت نشوند تا مردم در افزایش قیمت معطل مصرف نشوند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.