به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد استان با بیان اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر از روزهای فراموش نشدنی دوران دفاع مقدس است، افزود: این حماسه بزرگ چنان جایگاه بالایی دارد که باید در تاریخ کشور درخشان باقی بماند.
وی ادامه داد: حماسه آزاد سازی خرمشهر، نمونه بارزی از رشادت و ایثار با تکیه بر قدرت لایزال الهی است و قطع یقین بنا به فرمایش حضرت امام (ره) ملت ایران با تکیه بر قدرت خداوند خرمشهر را آزاد کردند.
درویش امیری به لزوم برگزاری باشکوه برنامه های بزرگداشت سوم خرداد تاکید کرد و افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس بود چرا که در آن مقطع تمام قدرت ها پشت رژیم تا بن دندان مسلح بعثی صدام قرار داشتند.
وی تصریح کرد: آن روزی که همه باور داشتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، کارها با زیبایی و شایستگی پیش رفت و همه نیروهای جبهه اعم از ارتش، سپاه و بسیج با خلوص نیت در کنار هم قرار گرفتند، ولی جایی در جنگ به بن بست رسیدیم که منیت ها، جای اخلاص،صفا، همدلی و برداری را گرفت.
دوریش امیری افزود: امروز هم همین است، هر جا منیت ها بروز می کند ما در جامعه دچار مشکل می شویم.
استاندار زنجان گفت: در حماسه آزادسازی خرمشهر، اوج وحدت نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد و همین اخلاص و فدکاری بود که مورد لطف الهی قرار گرفت.
وی به لزوم همراهی و هماهنگی دستگاههای مختلف برای اجرای برنامه های بزرگداشت سوم خرداد اشاره کرد و گفت: حماسه آزاد سازی خرمشهر از آن همه ملت ایران است.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این جلسه سوم خرداد را یکی از اعیاد بزرگ ملی توصیف کرد و گفت: در جریان عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد، 145 رزمنده این استان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
علی مهدیخانی افزود: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران، رونمایی از پنج عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و فضای سازی عمومی در سطح شهرها از جمله برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت سوم خرداد در استان است.
به گزارش ایرنا، سوم خرداد ماه سال 1361، خرمشهر پس از ماه ها با تلاش رزمندگان دلیر اسلام از چنگال دشمن بعثی خارج شد و به آغوش میهن بازگشت.
7312/ 8068
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.