اکبر تقی لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان های همدان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی قطب چهار و 6 کشور به شمار می آیند.
تقی لو با بیان اینکه جایگاه علم نجوم در استان زنجان بالا است، گفت: تمامی 12 همایش نجوم در استان زنجان برگزار شده است و این به خاطر داشتن امکانات، اساتید و بستر مناسب در این استان است.
دبیر دوازدهمین همایش دانش آموزی نجوم خاطرنشان کرد: این همایش با ابتکار استان زنجان راه اندازی شده و کانون سهروردی زنجان نیز از کم نظیرترین کانون های نجومی کشور به شمار می رود.
وی اظهار کرد: امسال در این همایش حدود 250 دانش آموز و استاد به عنوان شرکت کننده در زنجان حضور دارند و مطالب شرکت کنندگان نیز به 2 روش کنفرانس و پوستر ارائه می شود.
تقی لو با بیان اینکه ارزیابی ها نشان می دهد استان زنجان نسبت به سایر استان ها برتری دارد و به همین علت شرکت کننده از این استان نیز خیلی بیشتر از سایر استان ها است.
به گزارش ایرنا، این همایش در سه بخش دوره اول و دوم متوسطه و مشترک برگزار می شود و عکاسی نجومی، ابزارهای نجومی، پژوهش های علمی از جمله این رشته ها در همایش است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.