شیرین جهانگیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدرسه 2 کلاسه روستای پی قلعه اشنویه به مساحت 300 مترمربع با 18 دانش آموز و یک مدیر آموزگار به صورت چند پایه اداره می شد.
وی افزود : با پی گیری های مکرر فرماندار اشنویه، بخشدار، شورا و اهالی روستا دانش اموزان برای ادامه تحصیل به صورت موقت به مدرسه روستای 'هیق' در فاصله 1.5 کیلومتری روستای 'پی قلعه' انتقال داده شدند.
جهانگیری گفت: بر این اساس برای ساخت مدرسه جدید برای دانش آموزان روستای 'پی قلعه' 'فتاح محمودی آذر' یکی از خیران نیک اندیش این روستا اقدام به اهدای زمین برای بازسازی مدرسه یاد شده کرد.
وی یاد آور شد: اتاق بازرگانی آذربایجان غربی، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش نیز متعهد به ساخت مدرسه 2 کلاسه و تحویل فوری مدرسه در این روستا شدند.
سیل اخیر خسارت های زیادی به شهرستان اشنویه و روستاهای همجوار، باغ ها، مزارع، مدارس و زیرساخت های منطقه وارد کرد.
جسد نوجوان 12 ساله تنها قربانی سیل و طغیان رودخانه 'گادر' اشنویه آذربایجان غربی نیز به رغم تلاش نیروهای امدادی استان هنوز مفقود است.
سیل اخیر براثر بارش شدید باران و ذوب برف ها و طغیان رودخانه گادر که از کوه های غرب اشنویه سرچشمه می گیرد اتفاق افتاد و مدرسه پی قلعه بر اثر این سیل به طور کامل تخریب شد
شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.