محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان همدان افزود: بیکاری نتایج شومی همچون فساد و اعتیاد و طلاق را در پی دارد و سرمایه گذاری خیران برای ایجاد شغل برای بیکاران همچون مدرسه سازی مقدس است.
وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز که با ساخت مدارس، دانش آموزان را تا فارغ التحصیلی همراهی کرده اند در ایجاد شغل برای دانش آموختگان نیز مشارکت کنند و با سرمایه گذاری در زمینه های تولیدی به رفع معضل بیکاری جوانان کمک کنند.
وی قول داد: در شورای برنامه ریزی امروز اعتبارات نوسازی مدارس استان همدان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد. استاندار همدان با اشاره به یکم اردیبهشت سالروز بزرگداشت سعدی گفت: سعدی، مولوی، فردوسی و حافظ، چهار رکن بنیادی فرهنگ ایرانی است و سعدی به عنوان یکی از این چهار رکن بنیادی همواره به انسانیت و نوع دوستی عشق می ورزید و در جامعه امروز نیز کار خیرین مدرسه سازی یکی از شایسته ترین انواع عشق ورزی به هم نوعان است.
نیکبخت گفت: خیران مدرسه ساز با این خدمات شایسته خود به کمک دولت ها و نظام جمهوری اسلامی آمده اند تا فرزندان این مملکت برای رهایی از جهل و ظلمت با محدودیت مواجه نباشند.
وی همچنین اظهار کرد: باوجود اینکه در هشت سال دولت گذشته 800 میلیارد دلار پول وارد کشور شد اما روزی که دولت دهم به دولت یازدهم منتقل شد 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام کلنگ زده تحویل دولت شد.
وی ادامه داد: از میان این تعداد طرح نیمه تمام، 66 طرح در سال 95 سهمیه استان همدان در نظر گرفته شد تا به بخش خصوصی واگذار شود و استان همدان با همت خیران و بخش خصوصی موفق شد 214 طرح کلنگ زنی شده نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی گفت: طبق آمار ارائه شده خیرین مدرسه ساز در سطح کشور 108 هزار کلاس درس ساخته اند و 30 درصد مدارس کشور توسط این افراد بنا شده است.
در این آئین از مادران شهیدان فانوسی و صالحی و خانواده چند تن از خیران متوفی مدرسه ساز استان همدان تقدیر شد.
از ابتدای فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز در استان همدان در سال 77 تاکنون 245 طرح آموزشی ، ورزشی و پرورشی توسط خیرین مدرسه ساز در سراسر استان احداث شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.
تعداد کلاسهای تحویل شده از سوی خیرین یک هزار و 468 واحد با زیر بنای بیش از 172 هزار متر مربع بوده که بیش از 20 درصد کلاس های موجود در استان است.
همچنین 2 هزار و 997 نفر از فرهنگیان استان همدان نیز با اهدای مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.
از زمان تشکیل مجمع خیران مدرسه سازی در سال 77 تاکنون بیش از 700 خیر مدرسه ساز در استان با این مجمع همکاری کرده اند که 181 نفر از این نیکوکاران به امر مدرسه سازی پرداخته اند و بقیه آنها با اهدای زمین ، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه سازی کمک می کنند.
در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان خیران حدود 270 میلیارد ریال برای مدرسه سازی در استان تعهد کردند که 67 درصد آن محقق شده است.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181 /6993
خبرنگار: الهام تدین**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.