علیرضا بیگلری روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت افزود: طی هفته های آینده احداث بیمارستان 420 تختخوابی در شهرستان خدابنده و 480 تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) 2 در زنجان نیز تا نیمه شعبان آغاز می شود.
وی تاکید کرد: مجور احداث برای ساخت 2 بیمارستان در کشور صادر شد که بیمارستان 420 تختخوابی خدابنده یکی از آنهاست.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شهرستان خدابنده دارای یک بیمارستان 96 تختخوابی با جمعیت 180 هزار نفری است که این میزان تخت های بیمارستانی جوابگوی ارائه خدمات درمانی نیست.
شهرستان خدابنده بزرگترین و پر جمعیت ترین شهرستان شمالغرب کشور در استان زنجان قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بیمارستان 480 تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) 2 در زنجان نیز توسط انجمن خیریه حضرت ولی عصر(ع) انجام می شود که تمهیدات و اقدامات لازم با واگذار کردن بخشی از زمین ها به پایان رسیده است.
بیگلری ادامه داد: انعقاد قراردادها به لحاظ فنی انجام شده و نقشه احداث آن نیز آماده است.
وی، احداث بیمارستان شماره 2 حضرت ولی عصر(عج) در زنجان را ظرفیت قابل توجهی در مرکز استان برای پذیرش بیماران دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با حداث 2 بیمارستان 900 تخت بیمارستانی به تخت های موجود اضافه، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جامعه هدف بسیار گسترده تر و کمبود این تخت ها نیز جبران می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون سه بیمارستان در مرکز استان زنجان برای شهروندان این استان و بیمارانی که از استان های همجوار مراجعه می کنند خدمات ارائه می دهد.
بیگلری از اجرای بیش از 350 برنامه در سطح استان زنجان طی هفته سلامت خبرداد و افزود: هفته سلامت امسال از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار 'زندگی سالم با نشاط و امید' نامگذاری شده است.
وی تاکید کرد: افتتاح اتوبوس جامع خدمات سیار، مرکز اورژانس شهرستان خدابنده، هشت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، چهارمین جشنواره بین المللی و نمایشگاه عکس سلامت روان در زنجان از مهمترین پروژه های هفته سلامت بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: همایش عمومی پیاده روی، اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس استان زنجان و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود که به مرحله اجرا درآمد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.