استاندار زنجان گفت: ملاک ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان زنجان میزان جذب سهم استان از وزارتخانه های متبوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری امروز در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، گفت:سازمان ها و ارگان های مختلف استان باید بتوانند سهم خود را از وزارتخانه های متبوع برای اجرای مطلوب برنامه ها اخذ کنند.

استاندار زنجان، با تاکید بر ضرورت پیگیری مدیران برای دریافت سهم بیشتری از وزارتخانه های متبوع، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در قانون و به منظور دفاع از حقوق مردم باید مدیران اقدامات بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان، همچنین استفاده از قدرت چانه زنی و پیگیری های مستمر را موجب افزایش سهم استان عنوان کرد و گفت: ملاک ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان میزان جذب سهم استان از وزارتخانه ها است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تحقق بُرش استانی از بودجه نیز در این جلسه ضروری است گفت: تحقق درآمدهای استان از این طریق ممکن است.

درویش امیری، در ادامه  از وصول 2.2 درصد بیشتر از  میزان درآمدهای استان زنجان خبر داد و یادآورشد: از مجموع 669 میلیارد تومان درآمد استان زنجان، 2.2 درصد بیشتر از درآمد وصول شده است.

وی،  با بیان اینکه تامین تنها 53 درصد از درآمدهای استان از محل مالیات بوده است، افزود: از مجموع مالیات های وصولی نیز بین 8 تا 9 درصد از محل مالیات اصناف محقق شده است.

 در ویش امیری ، با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مالیات ها از محل حقوق کارکنان دولت و حقوق ‌بگیران نظامی، انتظامی، قضایی، دانشگاهی و دولتی دریافت شده است، ادامه داد: ضروری است از بخش های دیگر نیز برای وصول مالیات اقدام شود.

استاندار زنجان،  با اشاره به ابلاغ اعتبارات و بودجه های سال جاری  به دستگاه های اجرایی استان، بیان داشت: مدیران توجه لازم را برای اخذ اعتبارات در نظر داشته باشند.

درویش امیری، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به عدم اجرای ماده 27 قانون و واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی در استان، خاطرنشان کرد: باید زمینه لازم برای بخش خصوصی فراهم شود.

وی همچنین ماهیت بخش قابل توجهی از این پروژه ها  را دلیل عدم همکاری بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: استفاده از شیوه های جدید و بازنگری در طرح ها می تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

استاندار زنجان، با تاکید برضرورت پالایش مجدد طرح ها و پروژه های نیمه تمام استان زنجان ، گفت: باید این طرح ها پس از پایش به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پایان سخنان خود واگذاری پروژه ها به  شهرداری های کوچک و یا دهیاری ها را متذکر شد و گفت: واگذاری برخی پروژه ها از این طریق ممکن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.