شهرام طهماسبی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: زنجان در تحقق درآمدهای پیش بینی شده، جزء استان های موفق بوده است.
وی یادآورشد: دستگاه ها از همین ابتدای سال باید برای درآمدزایی دست به کار شوند تا به این طریق تا پایان سال، درآمد پیش بینی شده همه بخش ها محقق شود.
طهماسبی اظهار کرد: نتیجه افزایش درآمدهای این استان به عنوان بخشی از کسری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به تغییر نظام روند توزیع اعتبارات در قالب نظام درآمد هزینه اشاره کرد و گفت: به حتم در قالب این تغییر می توان میزان بیشتری از درآمدهای کسب شده را صرف پروژه های استانی کرد.
وی به ابلاغ بسته تولید و اشتغال از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این بسته با رویکردهای استراتژیک تدوین شده است و امید می رود امسال بتوان این مباحث را در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی بیش از پیش محقق و اجرا کرد.
طهماسبی تاکید کرد: انتظار داریم که در سال 96، زنجان بتواند یک حرکت راهبردی را شروع کند و به نتیجه برساند.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان عملکرد این استان در اجرای ماده 27 قانون بودجه مبنی بر واگذاری برخی پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را کمرنگ خواند و گفت: در سال 96، ضمن آنکه اعتباری برای تکمیل و ادامه عملیات اجرایی پروژه های مشمول ماده 27 پرداخت نمی شود، اعتباری هم برای هزینه های جانبی از جمله نگهداری آن تخصیص نمی یابد.
وی مردمی کردن اقتصاد را جزء لاینفک مبانی نظری اقتصاد مقاومتی خواند و ادامه داد: از همین رو تا آنجایی که واگذاری پروژه ها جنبه حاکمیتی ندارد، آنها به بخش غیر دولتی واگذار می شود.
طهماسبی اضافه کرد: پروژه هایی به بخش خصوصی واگذار می شود که سودآور باشد اما برخی پروژه ها هستند که چندان سودده نیستند که مسئولان برای واگذاری آنها باید مشوق هایی را در نظر بگیرند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.