به گزارش ایرنا، شهردار زنجان روز چهارشنبه در آیین رونمایی از این 2 کتاب گفت: سال گذشته از پنج کتاب در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس رونمایی شد و حدود پنج کتاب دیگر نیز با حمایت شهرداری آماده چاپ هستند.
حبیب الله یگانه به ضرورت مکتوب کردن خاطرات شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما نسبت به شهدا دارای تکالیفی هستیم که باید در جهت ادای آنها تلاش و همت بیشتری به خرج دهیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در این مراسم گفت: کتاب، منظر و راهی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.
علی مهدیخانی افزود: اگر خاطرات رزمندگان و همرزمان شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر در نیاوریم، این خاطرات در سینه ها به زیر خاک می روند و ما نمی توانیم بهره ای از آن ها ببریم.
آراض ضیایی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این مراسم به ضرورت نگهداری از ارزش ها تاکید کرد و گفت: حفظ و پاسداری از ارزش ها مهمتر از خلق ارزش هاست.
به گزارش ایرنا، کتاب های 'چشم آسمان روشن'، زندگی نامه و خاطرات شهید سید عبدالله بشیری موسوی و 'روزهای ارغوانی'، خاطرات رزمنده دفاع مقدس شیرالله صمدی نیا به همت فرزاد بیات موحد جمع آوری و تدوین شده است.
کتابهای 'چشم آسمان روشن' و 'روزهای ارغوانی' توسط انتشارات صریر روانه بازار شده است.
شهید سید عبدالله بشیری موسوی، از نخستین شهیدان خلبان ارتش جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی است که روز 25 مرداد 58 هنگامی که برای شناسایی و کمک به نیروهای مدافع شهر پاوه به پرواز درآمده بود، به همراه شهید خلبان محمد نوژه آسمانی شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.