سید بیوک موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صلاحیت کمتر از سه دهم درصد از ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان در هیات های اجرایی تایید نشد.
وی ادامه داد: اغلب موارد رد صلاحیت ها در هیات های اجرایی به نقص در مدارک تحصیلی و یا وجود مواردی از محکومیت های مالی برای ثبت نام کنندگان مربوط می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: پنج هزار و 83 داوطلب در این استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کردند که این میزان نسبت به دوره گذشته، 6.2 درصد رشد دارد.
موسوی با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر از داوطلبان انتخابات شوراها از روستاهای استان هستند، افزود: تعداد ثبت کنندگان شهرها و روستاها در مقایسه با دوره گذشته به ترتیب 15.8 و 4.6 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: 183 نفر از مجموع ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان، زن هستند که این میزان نسبت به دوره گذشته 29.8 درصد رشد دارد.
موسوی اضافه کرد: تعداد دواطلبان مرد نیز نسبت به دوره گذشته، 5.4 درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه لیست نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات شوراها تا 18 اردیبهشت سال جاری اعلام می شود، اظهار کرد: افزایش میزان استقبال داواطلبان از نامزدی در انتخابات شوراها نشان از این دارد که شاهد انتخاباتی بانشاط، فراگیر و با مشارکت گسترده مردمی در استان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیاتهای اجرایی فرایند بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت آغاز شد و تا پایان فروردین جاری ادامه دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.