به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: هنرمند رسالت بلندی به دوش دارد چرا که تلاش می کند تا مفاهیم متعالی و ملکوتی را در قالب های جذاب و زیبا عرضه کند تا سبب ایجاد تحرک و پویایی در مخاطبان شود.
وی با بیان اینکه بهترین هنرمند کسی است که مخاطبان را به بهترین پیام دعوت کند، خاطرنشان کرد: بهترین پیام، همانا حقیقت ملکوتی است.
حجت الاسلام دولابی اظهار کرد: هنرمند، حضرت ابراهیم (ع) است که با تکیه بر گردش ستارگان و نورانیت ماه و خورشید، مردم را به ماه آفرین و ستاره آفرین متوجه کرد.
وی افزود: هنرمندان واقعی شهدایی هستند که با ایثار و فداکردن جانشان مردم را متوجه حقیقت والاتری کردند.
حجت الاسلام دولابی ادامه داد: بعد از صدر اسلام تا به امروز، هیچ برهه ای از تاریخ نبوده است که مفهوم شهادت در آن این گونه مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد :باید مشی و مرام خود را متناسب با مشی و مرام شهدا تنظیم کنیم و فقط از نام آنها استفاده نبریم.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنرمندی که مردم را به سوی حقایق انسانی دعوت می کند، هنرمند متعهد است، گفت: اما ممکن است کسی نیز از ابزار هنر سوءاستفاده کرده و با بهره گیری از آن توجه مردم را از سوی خدا به سوی مادیات جلب کند.
وی افزود: ما در قرآن هنرمندی همچون سامری را داریم که خدا او را مورد لعنت قرار داده است چرا که با هنر مجسمه سازی خود توجه مردم را از خدا قطع کرد.
حجت الاسلام دولابی اضافه کرد: از سوی دیگر حضرت موسی (ع) با هنرمندی تمام با ارائه معجزات مردم را متوجه خدا کرد بنابراین نقش هنر و جایگاه هنر و هنرمند بسیار موثر و والا است.
وی خاطرنشان کرد: هنرمند باید بداند به عدد کسانی که با تلاش او در مسیر حق قرار گرفته اند، حسنات نصیب او می شود و این موضوع در حالت عکس آن نیز صادق است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.