به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سردار جهانبخش کرمی امشب در همایش بسیج هنرمندان با اشاره به نقش و منزلت شهید مرتضی آوینی اظهار داشت: انقلاب اسلامی از این‌ شهید یک فرمانده در جبهه فرهنگی درست کرده بود.

وی با اشاره به شخصیت والای شهید آوینی تصریح کرد: خدا بزرگترین پاداش را به شهید آوینی داد و توفیق شهادت را به او عنایت کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به قلم زیبای شهید آوینی اشاره کرد و گفت: شهید آوینی مطالب بسیار زیبایی نوشتند و همه مطالب آن شهید بزرگوار در جامعه امروز قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از عملیات والفجر 8 شهید آوینی خدمت مقام‌ معظم رهبری شرفیاب شد و روایت فتح را راه‌اندازی کرد و فداکاری ملت ایران‌ و شهدا را به تصویر کشید.

سردار کرمی در مورد رشادت‌های این شهید والامقام ابراز کرد: کار شهید آوینی به جایی رسیده بود که بر روی مین‌ها برای شهدا کار می‌کرد و برای رضای خدا قلم ‌می‌زد.

وی ضمن گرامیداشت مقام حضرت علی (ع) و تبریک به مناسبت ولادت باسعادت ایشان عنوان کرد: ولادت علی (ع) روز امامت و روز تکمیل دین است.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان‌ زنجان خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که نبرد علی (ع) با عبدود در جنگ خندق بدون تردید از تمام اعمال امت من در قیامت افضل است و این حدیث پیامبر نشان بزرگ بودن مقام رزمندگان ‌اسلام را می‌رساند.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت صیاد شیرازی بیان‌ کرد: صیاد شیرازی صیاد دلها، یک فرمانده به تمام‌ معنا، ولایی و مجاهد خستگی ناپذیر بود که منافقان کوردل آن فرمانده والا مقام را به شهادت رساندند.

سردار کرمی افزود: مقام شهید صیاد شیرازی به قدری والا بود که مقام معظم رهبری بر پیکره وی بوسه زدند.

وی یادآور سخن تاریخی امام راحل (ره) شد و گفت: در جریان بمباران شیمیایی عراقی‌ها  در دو جزیره ایران، امام بزرگوار خطاب به سرلشگر رضایی و امیر صیاد فرمودند جزیره‌ها باید حفظ شود.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان‌ زنجان به هنرمند بودن شهیدان اشاره کرد و گفت: شهیدان‌ هر یک هنرمند بودند و هر کدام آنها به نحوی در صحنه روزگار هنرمندی کردند.

در پایان این مراسم از هنرمندان بسیجی،رئیس سابق بسیج هنرمندان استان زنجان و مسئول تئاتر بسیج هنرمندان استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612320
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.