جواد رحمتی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان زنجان افزود: 39سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می شود و دوران آزمون و خطا به اتمام رسیده است.
وی یادآورشد: درست نیست افراد کاری را که خود انجام نداده اند را مطرح کنند و با مقصر دانستن کسی در درست اجرا نکردن آن، فرافکنی کنند.
رحمتی اظهار کرد: انقلاب در سال های نخست به حتم مشکلاتی داشت اما امروز با تربیت نیروهای انسانی در عرصه های مختلف عرصه آزمون و خطا تمام شد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: انقلاب اسلامی شرایط و ویژگی های خاصی داشت و تفکر خاصی بر آن حاکم بود و مسائل ویژه ای در عرصه های مختلف جهان مطرح کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با همان تفکر جایگاه خاصی در دنیا یافته است و به پشتوانه رهنمودهای دقیق رهبری در جهان حرفی برای گفتن دارد.
رحمتی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده است که بدون حضور آن، قدرت های جهان، برای مسائل خاص دنیا قادر به تصمیم گیری نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: این موفقیت ها در شرایطی حاصل شده که جمهوری اسلامی دشمنان قوی و متعددی هم داشته است و اگر کشورهای اسلامی منطقه علیه انقلاب متحد شده اند، به علت همین پیشرفت هایی است که ایران به دست آورده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات پیش روی نظام اسلامی به واسطه باور و اعتقادی که مردم به این نظام داشته و از آن حمایت کرده اند، پشت سر گذاشته ایم.
رحمتی ابراز کرد: تمام دولت هایی که روی کار آمده اند، هر یک به نوعی قصد خدمت رسانی و حرکت در مسیر پیشرفت نظام را داشته اند و تا حدودی در همین مسیر موفق بوده اند و میزان انحراف دولت ها از اهداف ترسیم شده هم آشکار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در هیچ دوره ای طی این دولت ها با تورم تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی مثبت به غیر از دولت یازدهم مواجه نبوده ایم.
وی افزود: باید صادقانه و همراه با مستندات از عملکرد دولت سخن گفت و اجازه نداد عده ای بدون در دست داشتن مستنداتی اقدام به تخریب عملکرد دولت کنند.
رحمتی یادآورشد: در این کشور بر اساس آمار سالی بوده که میزان اشتغالزایی به کمتر از 18 هزار مورد رسیده و در سالی هم اشتغالزایی بیش از 800 هزار نفری به ثبت رسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: کل نظام جمهوری اسلامی بر پایه رای مردم تشکیل شده و هنوز هم آرای مردم سرنوشت این نظام و کشور را تعیین می کند.
وی تاکید کرد: هر شخصی که به انقلاب، نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه اعتقاد دارد و خواهان مشارکت در فعالیت های اجتماعی و سیاسی است باید در انتخابات شرکت کند.
رحمتی اضافه کرد: برای خدمت رسانی به همین مردم هم باید افراد کارآمدی حاضر شوند و مسئولیت اجرای کارها را بر عهده بگیرند و در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: طی سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات ارزنده انجام شد، گرچه نتوانست انتظارات رهبر معظم را برآورده کند.
وی اظهار کرد: با تمام این وجود رهبری خواستار تداوم مسیر حرکت مسئولان طی سال گذشته برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اشتغال و تولید شدند.
رحمتی به وضعیت تامین منابع مالی دولت در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته از مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای بخش عمرانی استان فقط 40 درصد محقق شد که فقط 20 درصد آن نقدی بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: با لحاظ همین موضوع، تداوم عملیات عمرانی پروژه های دارای کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد و عملیات اجرایی پروژه های اولویت دار استمرار یافت.
وی با بیان اینکه زنجان بزرگترین شهرستان این استان است و فقط 40 درصد جمعیت استان در شهر زنجان ساکن هستند، ادامه داد: لازم است مدیریت شهری در این منطقه برای اصلاح رویه های فعلی و تغییر در شیوه های درآمدزایی دست به کار شود.
رحمتی اضافه کرد: شهرداری نمی تواند با اتکا به درآمدهای حاصل از عوارض و جرایم دریافتی از مردم، شهر را اداره کند و باید در این زمینه از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: باید با شهر فروشی و ساخت بناهای غیر مجاز در شهر مقابله و از محل درآمدزایی شدن آن برای مدیریت شهری جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: باید منابع بخش خصوصی را برای اجرای پروژه ها به کار گرفت و منابع پایداری برای مدیریت شهری ایجاد کرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.