به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد اشاره و اظهار داشت: اقتصاد از اولویت‌های نظام بوده و دشمن اقتصاد ایران را نشانه گرفته و درصدد ضربه زدن به اقتصاد ایران است.

وی به بیانات رهبری در مورد اقتصاد اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند به اهداف خود در مورد ایران برسند و اهداف خود را در مورد جمهوری اسلامی محقق کنند دنبال راهکارهای اقتصادی و ضربه زدن اقتصادی به ایران هستند.

امام جمعه زنجان به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران در این روز با جمهوری اسلامی ایران عهده و پیمان بسته‌اند و 12 فروردین ماه نقطه عطفی در تاریخ حیات سیاسی هشت هزار ساله ایران است.

وی با اشاره به حضور بی‌نظیر ملت ایران در سالهای گذشته پای صندوق‌های رای ابراز کرد: ملت ایران با 98.2 درصد آرا نزدیک به 39 سال است که با جمهوری اسلامی ایران عهد و پیمان بسته‌اند و به عهدی که با جمهوری اسلامی بسته‌اند تا به امروز سربلند در پیمان خود ایستادند.

آیت الله خاتمی به فرمایشات امام راحل در روز 12 فروردین ماه اشاره کرد و افزود: صبح گاه 12 فروردین روز نخستین حکومت الله است، از بزرگترن اعیاد ملی و مذهبی بوده و ملت ایران باید این روز بزرگ را عید گرفته و زنده نگه دارند و روزی که کنگره حکومت 2 هزار و 500 ساله طاغوت فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستظعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.

وی به فرمایشات امام خمینی‌(ره) در مورد جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: حکومت جمهوری اسلامی حکومت دموکراسی واقعی است، حکومت اسلامی حکومتی است بر پایه قوانین اسلامی، در حکومت اسلامی باید استقلال به طور کامل حفظ شود‌، جمهوری شکل و فرم حکومت است، اسلامی محتوای آن فرم که همان قوانین اسلامی است تشکیل می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در روز 12 فروردین ماه 98.2 درصد از مردم پای صندوق‌های رای آماده شده‌اند، خاطرنشان کرد: این حضور مردم در پای صندوق‌های رای در دنیا بی‌نظیر بوده و تا به امروز چنین اتفاقی در دنیا رخ نداده است.

وی به 13 فروردین ماه روز طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: ملت ایران در پایان 12 روز عید 13 فروردین را در کنار خانواده و در طبیعت در کنار آب، گیاه و غیره سپری می‌کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه منابع طبیعی و باغات از سرمایه‌های ملی هستند، تصریح کرد: مبادا به بهانه یک ساعت شادی و خوشی برای از بین بردن منابع طبیعی اقدامی انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605402
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.