ایرج دست نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر حجم تردد در آزاد راه های زنجان – تبریز، زنجان – قزوین و زنجان - بیجار پرحجم است.
وی تاکید کرد: با توجه به بازگشت مسافران از تعصیلات نوروزی فردا/ 13 فروردین/ نیز شاهد حجم قابل توجهی از تردد خودروها در جاده های استان زنجان خواهیم بود که رانندگان و مسافران برای رفاه حال خود و همسفران با برنامه ریزی درست سعی کنند طی روز و در زمان مناسبی مسیرهای خود را طی کنند.
مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان زنجان گفت: یشترین ترددها در آزاد راه ها و جاده های شریانی استان بین ساعت 14 تا 18 غروب است.
دست نشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هواشناسی استان زنجان، بارش باران برف را در مناطق کوهستانی پیش بینی کرده است، رانندگان، خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.
وی یادآورشد: با وجود به حجم بالای تردد در آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و زنجان - بیجار ترافیک به صورت عادی و روان در جریان است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز و با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند تا شاهد حوادث ناگوار جاده ای در آخرین روزهای تعصیلات نوروزی نباشیم.
دست نشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 اکیپ راهداری در 28 گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هموطنان برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.