به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از سری جدید ' مستند ایران' بخش زنجان، افزود: استان زنجان سهم قابل توجهی در تاریخ و تمدن ایران دارد که در اثر فاخر 'مستند ایران' بخشی از آنها به زیبایی به تصویر کشیده شده است.
وی ادامه داد: وجود پیکرهای تاریخی 'مردان نمکی' در زنجان نشان از آن دارد که گوشه هایی از تاریخ بشر در این منطقه رقم خورده است، بنابراین لازم است با ساخت فیلم های مستند، همه زیبایی های ایران را به تصویر بکشیم چرا که این سرزمین جاذبه ها و ظرفیت های فراوانی را در دل خود دارد که باید به نسل های بعدی منتقل شود.
'مردان نمکی'، که از معدن نمک روستای چهرآباد در حوالی شهر زنجان کشف شده اند، مومیایی های نمکی هستند که سن آنان به بیش از 2 هزار و 300 سال می رسد.
درویش امیری با بیان اینکه سری جدید 'مستند ایران' برای سال های آینده همچون طلا باقی خواهد ماند، افزود: ساخت این گونه کارها تاثیر فراوانی را در معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری، طبیعی و هویت ملت ایران خواهد داشت.
ایرج عاشوری کارگردان سری جدید 'مستند ایران' نیز در این مراسم گفت: در ساخت این کار سعی کردیم تا نگاه فرامرزی و بین المللی در آن حاکم باشد.
وی افزود: 'مستند ایران' به دنبال تاریخ و هویت ایران است و ما در آن سعی کرده ایم گوشه ای از آن تاریخ را شکار، ثبت و بیان کنیم.
عاشوری اظهار کرد: اگر واقعیت های تاریخی، به نحو درستی انتخاب و بیان شوند قطع یقین در مخاطب تاثیرگذار خواهد بود.
حسین طاهری، تهیه کننده 'مستند ایران' نیز در این مراسم گفت: در ساخت این مستند نگاه ما به 50 سال بعد بود بنایراین در ساخت آن از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در تصویربرداری استفاده شده است و سعی شد تا کاری در سطح مستندهای طراز اول دنیا و حتی بالاتر از آنها ساخته شود.
'مستند ایران' عنوان مجموعه ای است که به همت معاونت سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برای معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان های کشور ساخته شده است و بناست در روزهای عید نوروز امسال از شبکه های مختلف تلویزیون پخش شود.
7312/3001
خبرنگار: حسن اکبری** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.