به گزارش ایرنا، غلامرضا میثاقیان روز چهارشنبه در همایش استانی 'تاریخ معماری و شهرسازی' در زنجان بر ضرورت بهره گیری از تجربه ها در حفظ و حراست از میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: همه دل نگرانی های موجود در زمینه حراست از میراث فرهنگی ناشی از توجه نکردن به گذشته و استفاده نکردن از تجربه ها است.
وی ادامه داد: با نگاه به شهرهای قدمت دار کشور در می یابیم که محل، مکان و موقعیت این شهرها با چه هوشمندی انتخاب شده اند، در حالی که ما در زمان حاضر، جایی مثل شهر پرند که دارای مولفه های مناسبی نیست را برای سکونت ایجاد کرده ایم.
میثاقیان با بیان اینکه میراث فرهنگی فقط منحصر به بناها نمی شود، اظهارکرد: همه چیز از جمله آموزش و حتی رفتارهای ما نیز جزء میراث فرهنگی است.
وی افزود: گله کردن از وجود ضعف در حفاظت از میراث فرهنگی ناشی از توجه به معلول ها است در حالی که باید به علت هایی توجه کنیم که چنین پیامدهایی داشته اند.
میثاقیان تصریح کرد: امروز در شرایط سختی قرار گرفته ایم بنابراین لازم است نسبت به حراست از میراث فرهنگی خود حساسیت بیشتری به خرج دهیم چرا که اگر چیزی از بین رفت دیگر نمی توانیم مشابه آن را ایجاد کنیم.
همایش استانی 'تاریخ معماری و شهرسازی ایران' ویژه استان زنجان روز چهارشنبه /18 اسفند/ برگزار شد.
45 مقاله تخصصصی در زمینه مسائل معماری و شهرسازی استان زنجان به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.
7312/3001
خبرنگار: حسن اکبری** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.