به گزارش ایرنا، مراسم درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در پارک پردیس ابهر با حضور مسئولان، دانش آموزان و اعضای سمن ها برگزار شد.
شهردار ابهر در این مراسم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، اظهار کرد: در سال های قبل مراسم روز درختکاری در منطقه حسین آباد و پردیس شهدای ابهر برگزار شد و امسال نیز برای جایگزینی درخت های قطع شده از پارک پردیس 5 هزار نهال در این پارک غرس می شود.
عبدالعلی قاسم پور با اشاره به اینکه پارک های بسیاری در ابهر در حال آماده سازی است، بیان کرد: به مناسبت روز زن و مادر پارک بانوان منطقه شناط افتتاح می شود.
وی خاطرنشان کرد: شهر ابهر در حدود 40 پارک کوچک و بزرگ دارد و از این نظر این شهر موقعیت مناسبی دارد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان ابهر نیز در این مراسم افزود: 50 در صد از مساحت شهرستان ابهر را منابع طبیعی تشکیل می دهد که از نوع مراتع متوسط هستند.
وی تصریح کرد: مراتع شهرستان ابهر از نوع دست کاشت است و به طور متوسط در هر هکتار از مراتع 400 گونه گیاهی وجود دارد.
الله یاری خاطرنشان کرد: اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و حفظ این منابع وظیفه ای همگانی است.
وی با اشاره به اینکه دو معضل آتش سوزی و شخم زدن، موجب تخریب مراتع می شود، ابراز کرد: 50 درصد از علوفه مورد نیاز دام های روستاییان به صورت رایگان از مراتع شهرستان تامین می شود که همین امر کمک اقتصادی مناسبی است.
رئیس منابع طبیعی شهرستان ابهر افزود: این اداره همکاری مناسبی برای پروژه های گازرسانی و آبرسانی به روستاها داشته است به طوری که‌ بدون اتلاف وقت مجوزهای لازم را صادر کرده است.
وی یادآور شد: 15 هزار نهال غیر مثمر به مناسبت هفته منابع طبیعی توزیع می شود.
15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی در کشور نامگذاری شده است.
3001/7324
خبرنگار: اکرم بیات** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.